Beyoncé en Levi’s: nieuwe i👏co👏nic👏remake

4schools / Crea / News

Beyoncé heeft weer een knipoog gemaakt naar vintage Levi's campagnes met een stijlvolle cover van “Pool Hall”, een iconische reclame uit 1991. Nadat ze vorig jaar “Launderette” opnieuw uitbracht, pakt de superster dit keer de stille wereld van poolhallen aan, met haar nummer “Levii's Jeans” als soundtrack, afkomstig van haar album Cowboy Carter.

In deze gemoderniseerde versie wordt The Clash's “Should I Stay Or Should I Go” vervangen door de krachtige stem van Queen Bey, die deze reclameklassieker nieuwe energie geeft. Het is een manier voor Levi's om zijn denim erfgoed te verbinden met de tijdgeest, zoals Kenny Mitchell, CMO van Levi Strauss, uitlegt: “We eren onze geschiedenis terwijl we innoveren, we bieden fans de mogelijkheid om hun Levi's te personaliseren en hun stijl te laten gelden.”

De samenwerking met Beyoncé maakt deel uit van een culturele herinterpretatie waarin het merk en de artiest de balans tussen erfgoed en moderniteit verkennen. “We wilden de dualiteit tussen gratie en kracht vieren,” zegt Beyoncé in het officiële persbericht.

Achter de camera voorziet regisseur Melina Matsoukas (die al aan het roer stond van legendarische video's zoals Beyoncé's Formation) de campagne van een esthetiek die zowel rauw als geraffineerd is. Met zijn mix van vrouwelijkheid, sensualiteit en competitieve geest verankert deze campagne Levi's een beetje steviger in de hedendaagse cultuur - met Beyoncé natuurlijk als boegbeeld.