BIC viert 50ste verjaardag aansteker

Communication / News

Toen Marcel Bich in 1973 de BIC-aansteker lanceerde, had hij dezelfde visie als voor de Cristal-pen in 1950: gebruikers eenvoud en plezier brengen door hen essentiële dagelijkse producten aan te bieden die betrouwbaar en betaalbaar zijn én lang meegaan. De vorm van de aansteker, ontworpen om perfect in de hand van de gebruiker te passen, werd de nieuwe norm. En met wereldwijd meer dan 4,5 miljoen verkochte zakaanstekers per dag en een marktaandeel van ongeveer 55% (Azië niet meegerekend) is BIC sinds 1973 de grootste fabrikant.

Marcel Bich, usine Clichy

Marcel Bich gij de Clichy-fabriek

Premier briquet BIC

Eerste BIC-aansteker

Om die verjaardag te vieren, lanceert BIC een beperkte editie aanstekers die zowel hun erfgoed als hun visie op de toekomst weerspiegelt, klinkt het. De collectie is geïnspireerd op de kinetische kunst, een stijl die ongeveer 50 jaar geleden verscheen en nog steeds erg actueel is, voornamelijk gedragen door straatartiesten. De editie omvat de iconische BIC Maxi-aansteker met een verminderde ecologische impact. De aansteker bestaat uit alternatieve en gerecycleerde materialen en heeft een CO2-impact die 30% lager ligt dan die van het gewone model, aldus het merk (16% minder uitstoot dankzij ecologisch design en alternatieve materiaalkeuzes en nog eens 14% door gecertificeerde CO2-compensatie).