BIG Return: alles voor return on investment?

Communication / News

Big Return is een nieuw bureau – opgestart bij het einde van de coronacrisis - geheel gewijd aan return on investment. "Het is geen geheim, Belgische adverteerders hebben veel hogere ambities dan middelen om die waar te maken," zegt Christophe Urvoy-Isaac. "Wij stonden aan hun zijde met onze eigen ondernemingen, wij weten het beter dan wie ook! Financiële creativiteit is dus bijna even belangrijk als creativiteit op zich. Adverteerders worden uitgedaagd, zij moeten dus slim, flexibel... en uiteraard bekwaam zijn. De basis is return on investment: als ik zoveel uitgeef voor reclame, wat kan ik dan verwachten als resultaat? Hoeveel meer verkoop, welke groei? In een zeer gespannen context zoals we vandaag kennen, is het niet meer voldoende alles in te zetten op een goed idee en een allround visibiliteit. Die tijd is voorbij."

Voortaan is het tijd voor bureaus met een sterke meerwaarde op het vlak van beheer van kosten en resultaten, vindt Christophe Urvoy-Isaac. In theorie dan toch, want de challenge is complex en de oude reflexen zijn hardnekkig. In de realiteit hebben de meeste bureaus de tijd noch de competenties om hun strategieën te verfijnen. De “vogel pick”-wet blijft overeind, bij gebrek aan beter. Maar, als er nu een bureau een audit kon maken van de gevoerde campagnes? Zich enten op de bestaande partners om hun antwoorden te vervolledigen en de kost-efficiëntie verhouding te optimaliseren? Zonder verplichtingen, zonder bestaande contracten te moeten openbreken of andere even zware in de plaats te tekenen? Wat als elke adverteerder in alle vrijheid straffe reclamemensen kan contacteren en op hen een beroep kunnen doen op elke moment? Dat is exact wat Big Return aanbiedt. Een bureau met één simpel motto: elke actie is meetbaar en moet iets overtuigends opleveren voor de adverteerder.

Big Return verenigt naar eigen zeggen ervaren reclamespecialisten met een sterke persoonlijke ervaring met ondernemen, met alles wat ermee gepaard gaat, omringd door de beste experten en met de beste tools om resultaten te scoren: voorspellende marketing, data-acquisitie, e-reputatie, video-referentiëring, enz. Het bureau is inzetbaar bij het beheer van volledige campagnes voor decision making adverteerders en bij boost-interventies voor multinationale adverteerders. Dankzij een exclusieve toolbox kan het bureau zich enten op elke fase van een campagne.

BIG Return is nieuw op de markt, maar is geïsoleerd noch beginner: Het bureau telt al een twintigtal klanten in België: Asmodee, Quies, Frosch, Repos Production, Catlion, Entraide et Fraternité, Respect Senior, Maladiesrares.be, Epitact, Têtes Brûlées... En Big Return is het Belgische filiaal van de Franse groep Big Success, met een honderdtal professionals in Parijs, Lyon en voortaan Brussel, in dienst van de groei van zijn klanten. De groep is geïntegreerd, met eigen middelen op vlak van advies, creatie, productie, on- en offline media, community management, referentiëring en performantiemeting. Goed voor meer dan 200 klanten, een omzet van 13 miljoen en meer dan 300 miljoen aan media-aankoop: televisie, radio, digitaal, enz.