Bisou Awards 2024 reikt eerste “bisous for brands” uit

Awards / Media / News

Het was over de bekende koppen lopen in het Casino van Knokke-Heist, tijdens de uitreiking van de allereerste Bisou Awards, de Belgische awards voor de meest impactvolle influencers en influencer campagnes. De hosts van de avond Shauna Dewit en Evy Gruyaert reikten op woensdagavond 16 oktober 16 awards uit in evenveel categorieën. Jaël Ostwon in de categorie Wellbeing & self-care, Stien Edlund won in Sport & fitness en de bekende Sarah Puttemans won in Fashion & style.

alle winnaars van de Bisou Awards 2024

Bisous voor influencers

Influencer of the year: SHAUNA DEWIT
Wellbeing & self care: JAËL OST
Fitness & sport: STIEN EDLUND
Beauty & make-up: ZOÉ GALLIAERDT
Fashion & style: SARAH PUTTEMANS
Art & design: VEXX (Vince Okerman)
Travel & adventure: EMMASROADMAP (Emma Verhaeghe)
Music & entertainment: KASSATICKET (Kyano Woutters)
Lifestyle & family: SILENT JILL (Jill Vandermeulen)
Education: DAVID DIEU
Food and tasting: ACCROAURESTO (Maurane Crespin)
Social impact: MELTING.GREEN (Mélanie Guisset)

Bisous voor brands

Most authentic partnership: Binfluencer - MORTIERBRIGADE
Best results of influencer marketing: Adidas Club Originals - ESSENCEMEDIACOM
Most original influencer campaign: Don't follow your hero with money - FEBELFIN
Most meaningful influencer marketing: #Your_vote_your_choice - BEINFLUENCE EUROPE

Over de Bisou Awards

De Bisou Awards zijn een initiatief van Hurae en CityCubes - ondersteund door de Belgian Association of Marketing - en vieren de top van de Belgische influencerwereld. Met 12 categorieën voor influencers en 4 categorieën voor merken brengen de Bisou Awards zowel talent als innovatieve marketingcampagnes in de schijnwerpers. De winnaars werden bepaald door zowel een vakjury als het publiek, met een perfecte balans tussen creativiteit en meetbare impact.

"Mensen durven al eens met hun ogen rollen als ze het woord 'influencer' horen; ze hebben vaak een bepaald beeld in hun hoofd. We hopen dat deze awards laten zien dat influencers hun plek al een hele tijd hebben veroverd. De 600 aanwezigen bereiken samen miljoenen mensen met de positiviteit die deze wereld nodig heeft. En of ze nu vibes, advies of een product promoten, ze hebben impact!" zeggen oprichters van de Bisou Awards Hannes Coudenys en Dieter Veulemans.

De show werd live uitgezonden via Proximus Pickx en bereikte zo een breed publiek dat kon meegenieten van de magie van de avond.