Bite Back en FamousGrey samen tegen zoochosis

Wie in en rond de Belgische dierentuinen vertoefde, kreeg een tijdje geleden via sponsored ads Instagram stories te zien van dieren. Op het eerste gezicht leken het boomerangs te zijn van een bepaalde beweging van een dier, maar niets was minder waar, het waren echte beelden van dieren in gevangenschap die lijden aan zoochosis, een mentale ziekte die zich uit in bizar repetitief gedrag. Deze campagne werd opgezet door FamousGrey en Bite Back om mensen bewust te maken van het lijden van dieren in gevangenschap.
De Instagram stories verschenen als ads in een bepaald geografisch gebied rond verschillende Belgische dierentuinen. Op die manier werden bezoekers ter plaatse geconfronteerd met het leed dat de dieren ondergaan. Na de Instagram story volgde een call to action die mensen aanzette om actie te ondernemen tegen het leed van dieren in gevangenschap.
Credits:
Client: Bite Back
Client contacts: Benjamin Loison, Sara Surinx
Agency: FamousGrey
Creative Director: Peter Ampe
Creative Team: Marc Richard Vander Heyden & Diederik Jeangout
Project leader: Cato Samyn
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]