Wie in en rond de Belgische dierentuinen vertoefde, kreeg een tijdje geleden via sponsored ads Instagram stories te zien van dieren. Op het eerste gezicht leken het boomerangs te zijn van een bepaalde beweging van een dier, maar niets was minder waar, het waren echte beelden van dieren in gevangenschap die lijden aan zoochosis, een mentale ziekte die zich uit in bizar repetitief gedrag. Deze campagne werd opgezet door FamousGrey en Bite Back om mensen bewust te maken van het lijden van dieren in gevangenschap.
De Instagram stories verschenen als ads in een bepaald geografisch gebied rond verschillende Belgische dierentuinen. Op die manier werden bezoekers ter plaatse geconfronteerd met het leed dat de dieren ondergaan. Na de Instagram story volgde een call to action die mensen aanzette om actie te ondernemen tegen het leed van dieren in gevangenschap.
Credits:
Client: Bite Back
Client contacts: Benjamin Loison, Sara Surinx
Agency: FamousGrey
Creative Director: Peter Ampe
Creative Team: Marc Richard Vander Heyden & Diederik Jeangout
Project leader: Cato Samyn
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]