BlueMango Design geeft kleur aan Cirius, het Belgisch bier van Lidl

Crea / Design / News

Een paar maanden geleden creëerde BlueMango Design voor Lidl een nieuw Belgisch bier, om tegemoet te komen aan de groeiende vraag van Europese consumenten naar sterke bieren.

“Alles moest gebeuren omdat er geen merknaam, geen positionering en natuurlijk geen verpakkingsontwerp was,” klinkt het bij Bernard Puttaert, oprichter van het bureau. “Met ons ontwerpteam zijn we vertrokken van drie geselecteerde namen en creëerden we een rijk verhaal rond elke naam. Omdat het verhaal van Crius, een Griekse god, lid van de Titanen en vertegenwoordigd door een ramfiguur, het meeste potentieel had, hebben we besloten om met deze merknaam door te gaan.” 

Het Crius lettertype is geïnspireerd van de traditionele biermerken met de nadruk op de 'C' en 'S' om de branding kracht bij te zetten. Het flesetiket, de geschenkdoos en het nieuwe glas zijn grafisch vrij sober. Een gouden driehoek die een ram-illustratie afbeeldt wordt als grafisch herkenning gebruikt doorheen het gamma.

BlueMango Design maakte ook alle foto’s van de gevulde glazen en bierflessen die gebruikt worden voor communicatiedoeleinden. Dankzij het succes van het nieuwe merk wordt Crius al in verschillende Europese landen geëxporteerd.