Publicis Groupe heeft een nieuwe campagne gecreëerd voor BNP Paribas Fortis, één die volledig in lijn ligt met de ambitie van de bank om een positieve impact na te laten op de toekomst. Deze ambitieuze doelstelling omvat één sleutelelement: de nieuwe mobiliteit. BNP Paribas Fortis wil zich namelijk positioneren als een van de belangrijkste spelers op vlak van duurzame ontwikkeling door een flinke boost te geven aan de mobiliteit van morgen. Uit een studie van de bank blijkt dat tegen 2029 één Belg op twee zal overgeschakeld zijn op een elektrische wagen. Anderzijds is één Belg op drie geen voorstander van deze omschakeling, met name om financiële redenen en redenen die verband houden met de oplaadinfrastructuur. Daarom biedt BNP Paribas Fortis voortaan een hele reeks oplossingen aan om zijn klanten te helpen bij de overstap naar een nieuwe vorm van mobiliteit, want hen vooruithelpen, ook dat is Positive Banking.
Om de positionering van de bank te promoten en mensen bewust te maken van de noodzaak om elektrisch te rijden, heeft Publicis Groupe een verrassende tv-spot en digitale campagne bedacht. Deze humoristische film belicht de nieuwe mobiliteit met een knipoog naar het verleden. De 30-seconden spot is opgedeeld in twee korte formats, de ene gericht op elektrische wagens en de andere op elektrische fietsen. De campagne leeft ook op SOME en display en in een 45-seconden format voor de bioscoop. In december en januari zal de campagne live gaan.
https://www.youtube.com/watch?v=PhDOHO0YzNw
https://www.youtube.com/watch?v=1qyLJn2RGPk&feature=youtu.be
Credits
Client (brand & contacts):Ann Baggerman & Catherine Hamers
Client Officer:Eva Devos
Client Lead:Ellen Sonck
Account Director: Allen Marchant
Account Manager: Caroline Petit, Stephanie Jacquet
Account Executive: Charlotte Urbain
Sr Brand & Campaign Strategist:David Burny
Creative Director:Mathieu Cardon
Creatives/concept providers: Charles-Elie Chauvaux & Jean-Marc Wachsmann
Copywriter FR: Louise Vankueken, Philippe Dorval
Copywriter NL: Evelien Peeters, Maarten De-Maayer
Creative Designer: Christopher Goossens
Creative Retoucher:Fred Dupont
Sr Infographist:Arnaud Duval, Thierry Staes
Sound Lead:Tom Garcia
Sound Producer:Saartje Goris
Sound Engineer:Mathias Lewis
Moving Images Lead: Marc Van Buggenhout
Moving Images Producer: Daan Feytongs
Digital Production Lead: Teo Rasmerita
HTML Integrator: Thierry Vandermeulen
External production
Production house: Producteur Provocateur
Director: Hanna Maria Heidrich
Photographer: Lambro
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]