BNP Paribas Fortis en Publicis Groupe geven boost aan mobiliteit

Crea / News

Publicis Groupe heeft een nieuwe campagne gecreëerd voor BNP Paribas Fortis, één die volledig in lijn ligt met de ambitie van de bank om een positieve impact na te laten op de toekomst. Deze ambitieuze doelstelling omvat één sleutelelement: de nieuwe mobiliteit. BNP Paribas Fortis wil zich namelijk positioneren als een van de belangrijkste spelers op vlak van duurzame ontwikkeling door een flinke boost te geven aan de mobiliteit van morgen. Uit een studie van de bank blijkt dat tegen 2029 één Belg op twee zal overgeschakeld zijn op een elektrische wagen. Anderzijds is één Belg op drie geen voorstander van deze omschakeling, met name om financiële redenen en redenen die verband houden met de oplaadinfrastructuur. Daarom biedt BNP Paribas Fortis voortaan een hele reeks oplossingen aan om zijn klanten te helpen bij de overstap naar een nieuwe vorm van mobiliteit, want hen vooruithelpen, ook dat is Positive Banking.

Om de positionering van de bank te promoten en mensen bewust te maken van de noodzaak om elektrisch te rijden, heeft Publicis Groupe een verrassende tv-spot en digitale campagne bedacht. Deze humoristische film belicht de nieuwe mobiliteit met een knipoog naar het verleden. De 30-seconden spot is opgedeeld in twee korte formats, de ene gericht op elektrische wagens en de andere op elektrische fietsen. De campagne leeft ook op SOME en display en in een 45-seconden format voor de bioscoop. In december en januari zal de campagne live gaan.

https://www.youtube.com/watch?v=PhDOHO0YzNw

https://www.youtube.com/watch?v=1qyLJn2RGPk&feature=youtu.be

Credits

Client (brand & contacts):Ann Baggerman & Catherine Hamers

Client Officer:Eva Devos

Client Lead:Ellen Sonck

Account Director: Allen Marchant

Account Manager: Caroline Petit, Stephanie Jacquet

Account Executive: Charlotte Urbain

Sr Brand & Campaign Strategist:David Burny

Creative Director:Mathieu Cardon 

Creatives/concept providers: Charles-Elie Chauvaux & Jean-Marc Wachsmann

Copywriter FR: Louise Vankueken, Philippe Dorval

Copywriter NL: Evelien Peeters, Maarten De-Maayer

Creative Designer: Christopher Goossens

Creative Retoucher:Fred Dupont

Sr Infographist:Arnaud Duval, Thierry Staes

Sound Lead:Tom Garcia

Sound Producer:Saartje Goris

Sound Engineer:Mathias Lewis

Moving Images Lead: Marc Van Buggenhout

Moving Images Producer: Daan Feytongs

Digital Production Lead: Teo Rasmerita

HTML Integrator: Thierry Vandermeulen

External production

Production house: Producteur Provocateur

Director: Hanna Maria Heidrich

Photographer: Lambro