BNP Paribas Fortis en Publicis Groupe richten zich tot Belgische ondernemers

Crea / News

BNP Paribas Fortis zet het feest voor de 200ste verjaardag verder met een tweede campagneluik. Hierin toont de bank opnieuw hoe ze te midden van een veranderende wereld al 200 jaar aan de zijde van de Belgen staat. Dit keer zet bureau Publicis Groupe de samenwerking met Belgische ondernemingen centraal. De campagne illustreert hoe BNP Paribas Fortis al 200 jaar succesvol Belgische ondernemingen adviseert en begeleidt.

Twee Belgische topbedrijven, Spadel en Lotus Bakeries, waren meer dan bereid om mee te werken. De langdurige samenwerking tussen bank en onderneming wordt telkens geschetst door sleutelmomenten met elkaar te verbinden. Bij Lotus Bakeries ligt de focus op de internationalisering, bij Spadel worden de verregaande inspanningen op vlak van duurzaamheid in de kijker gezet. De campagne is opgezet voor het brede Belgische publiek en richt zich in het bijzonder tot Belgische ondernemers via MOF's, Print, DOOH, banners, online video & social.

Credits

BNP Paribas Fortis:
Head of Communication Management: Jeannette Westerhout
Head of Communications Brand Engagement: Laurence Stavaux 
Communication Manager: Inge Wertelaers & Ann Baggerman

Client Lead: Ellen Sonck

Account Director: Allen Marchant

Account Manager: Frédéric Haesendonck

Chief Strategy Officer: Berten Peremans

Sr Brand & Campaign Strategist: David Burny

Connection Planner: Anthony O’Donnell

Executive Creative Director: Mathieu Cardon

Sr Creatives/concept providers: Sebastien Stevens & Bill Bilquin

Copywriter NL: Wim Corremans

Copywriter FR: Philippe Dorval

Creative Designer: Benoit Germeau

Creative Retoucher: Fred Dupont
Print Producer: Marleen Hemeleers

Sr Infographist: Thierry Staes

Art Buyer: Andreas Hasle

Moving Images Producer: Marc Van Buggenhout

Sound Lead: Tom Garcia

Sound Producer: Saartje Goris

Sound Engineer: Mathias Lewis

Digital Producter: Teo Rasmerita

External production

Photographer: Merel Hart

Motion Designers: Artbox