BNP Paribas Fortis heeft hart voor minderbedeelden

Communication / News

BNP Banques alimentaires

Van 12 december 2016 tot 13 januari 2017 lanceren BNP Paribas Fortis Foundation en de Voedselbanken een nieuwe centjesinzameling ten voordele van de minstbedeelden. De solidariteitsactie loopt in alle kantoren van BNP Paribas Fortis en Fintro, in veel lagere en middelbare scholen en op de sociale media.

« Vandaag zijn uw centjes nog meer waard! ». Die slogan wordt het leidmotief voor de nieuwe centjesinzameling waarmee BNP Paribas Fortis Foundation in deze eindejaarsperiode oproept tot vrijgevigheid ten bate van de Voedselbanken. Sinds 2011 organiseert de Foundation een campagne om koperen muntstukken in te zamelen en met de opbrengst de minderbedeelden warme maaltijden aan te bieden. Vorig jaar werd de campagne uitgebreid naar de ‘gele centjes’, om zo meer mensen in moeilijkheden te kunnen helpen. De solidariteitsactie loopt dit jaar van 12 december 2016 tot 13 januari 2017 in de kantoren van BNP Paribas Fortis en Fintro, en de Foundation nodigde ruim 6.500 lagere en middelbare scholen uit om eraan mee te werken.

In vijf jaar van geslaagde campagnes zijn in totaal ruim 16 miljoen muntstukken in de collecteboxen beland, goed voor meer dan 425.000 euro. Als u weet dat een warme maaltijd gemiddeld 3 euro kost, kan u ervan uitgaan dat over die periode meer dan 141.000 maaltijden via de Voedselbanken van België naar de minstbedeelden zijn gegaan.

Ook dit jaar doet de Foundation weer een beroep op de sociale netwerken: voor elke share op Twitter of Facebook zal BNP Paribas Fortis Foundation het equivalent van een warme maaltijd (3 euro) aan de Voedselbanken schenken, met een maximum van 15.000 euro. De resultaten van de nieuwe campagne worden eind februari 2017 bekendgemaakt op de website.