BOER ZOEKT RECLAME

Communication / Media / News

Sandrine Dans, een van de meest iconische figuren van RTL België, blijft verbazen met haar feilloze goede humeur en dynamische karakter. De ex-Miss België presenteert ‘La Matinale Bel RTL’ op de radio en helpt Belgische boeren op hun zoektocht naar de liefde in het tv-programma ‘L’amour est dans le pré’. Tegenover haar zit Vincent Mioc, managing partner en hoofd strategie bij Wildadvertising. Hij houdt van de bergen en reclame en bouwt dagelijks aan het imago van merken.

PUB: Vincent, zou jij het werk van Sandrine kunnen doen?

Vincent Mioc: De enige ervaring die ik heb met televisie zijn kleine passages op de RTBF. Stress had ik daarvoor niet. Zo’n korte ervaring kon ik wel aan. Maar bij een langere uitzending, zoals ‘l’Amour est dans le Pré’, speelt er toch ook een menselijke kant, dus ik denk dat je naast de juiste presentatietechnieken ook een zeer menselijke kwaliteiten moet hebben. Ik weet niet of ik zo’n connectie met de mensen zou kunnen maken voor de camera. 

Sandrine Dans: En wat met radio?

Vincent Mioc: Radio, da’s nog iets anders. Het lijkt me nog moeilijker dan televisie. Je spreekt in een microfoon en hebt niet het gevoel dat je luisteraars je zien. De connectie gebeurt dus enkel via je stem. Ik vind het dan ook bewonderenswaardig wanneer mensen erin slagen om een persoonlijkheid en een hele sfeer over te brengen met alleen maar hun stem.

Sandrine Dans: Dat klopt zeker. Maar televisie is een medium dat misschien meer doet wegdromen dan radio. Stiltes kunnen gemakkelijk gevuld worden door beeld. Bij radio ligt dat iets ingewikkelder. Je moet kleur en beeld overbrengen via je stem. Dat is inderdaad veel moeilijker. Radio is daarom de beste leerschool.

[...]

Het volledige artikel leest u hier