Op 16 november lanceerde Bonka Circus in samenwerking met Actiris een nieuwe campagne om werkgevers binnen en buiten Brussel te stimuleren om Brusselse werkzoekenden aan te nemen. De insteek van de campagne is de hervorming van de Activa-tewerkstellingsmaatregel. De nieuwe activa.brussels tracht zowel Brusselse als Vlaamse en Waalse werkgevers te stimuleren om de stap te zetten naar een extra aanwerving, en dit tegen een lagere kostprijs. Werkgevers kunnen hierop beroep doen via de Brusselse overheid, maar ook via Select Actiris, de gratis dienst van Actiris om Brusselse werkgevers te ondersteunen bij hun rekrutering.
Sinds 1 oktober 2017 kunnen werkgevers beroep doen op activa.brussels om de stap te zetten naar een extra aanwerving. Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest heeft de toegangsvoorwaarden voor deze tewerkstellingsmaatregel eenvoudiger en voordeliger gemaakt. Werkgevers kunnen nu tot 15.900 euro aan premies ontvangen indien ze een Brusselaar (m/v) aanwerven, of ze nu in Brussel gevestigd zijn of niet. Actiris lanceert nu een campagne om zo veel mogelijk werkgevers kennis te laten maken met de nieuwe maatregel. De campagne wil zoveel mogelijk werkgevers kennis laten maken met de nieuwe tewerkstellings-maatregel activa.brussels. Op de campagnewebsite www.actiris.be/activabrussels kunnen werkgevers 15 900 redenen ontdekken om een Brusselaar (m/v) aan te werven. Die 15 900 redenen verwijzen in de eerste plaats naar de financiële premie van € 15.900 die werkgevers ontvangen als ze een Brusselaar (m/v) aanwerven. Maar daarnaast ook naar de gratis diensten van de rekruteringsdienst van Actiris, Select Actiris.En dan zijn er natuurlijk ook nog de expertise en de kwaliteiten van de Brusselse werkzoekende zelf. Bonka Circus is voor deze campagne op zoek gegaan naar echte werkzoekenden die effectief in aanmerking komen voor activa.brussels en bereid waren om ambassadeur te worden van de campagne. Dat het trotse werkzoekende Brusselaars zijn, werd nog even meegenomen met een subtiele knipoog naar “Sprout to be Brussels”. Dit alles zorgt ervoor dat de sterktes van de Brusselse werkzoekenden extra in de verf worden gezet en dat het duidelijk wordt gemaakt dat ze meer dan ooit gewapend zijn in hun zoektocht naar werk. De campagne loopt sinds 16 november en tot en met 15 december 2017.
Credits
Client: Actiris
Client contact: Maaike Van Wemmel, Laurence Bodart, Marc Njeim
Strategic Director: Peter Verbiest
Creative Director: Vincent Jansen
Project Managers: Lawrence Morre, Kristof Debacker
Creative Team: Veronique Vier, Damien Walckiers
Media: ZIGT – Sven Dekoster, Sofie van Craen, Wietse Robberechts, Nick Broeckx
Online Productie: Happy Volcano – Jeroen Janssen, Peter Maasen, David Prinsmel
Design: Bert Deckers
Radio Production: Sonicville
Brusselse werkzoekenden: Carine Vanneste, Romain Wigy, Liliane Vettese, Jean Paul Vandenhoudt, Yassine Andaloussi, Bitilokho Mbengue