Bonka Circus en de FSMA stellen iedereen gerust

Verzekeringen, beleggen, pensioenen. Je weet dat het belangrijk is, maar het blijft complexe materie. Je wil er ook niet elke dag mee bezig zijn. Tot je een vraag over geld op je bord krijgt… en dan sta je daar. Gelukkig is er Wikifin voor jouw vragen over geld. Wikifin neerzetten als dé bron voor onafhankelijke en betrouwbare antwoorden op al je vragen over geld, die opdracht werd door de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten & Markten) aan Bonka Circus toegekend na een pitchprocedure. Peter Verbiest, strategisch directeur bij Bonka Circus: “Geld mag dan wel belangrijk zijn in je leven, je bent er liever niet te veel mee bezig. Maar op sommige levensmomenten moet je wel met geld bezig zijn. Op die cruciale momenten voel je je zeer klein, omdat je beseft dat je eigenlijk weinig kennis hebt over geld. Die mensen willen we geruststellen: je kan niet overal expert in zijn, en dat is helemaal oké. Zo creëren we openheid om Wikifin te gebruiken.”
Jesse Vanophalvens, creatief directeur bij Bonka Circus: “We hebben het allemaal al meegemaakt: je zit bij je bank of verzekeraar en krijgt een hoop financiële informatie. Je probeert te volgen, maar snapt er eigenlijk geen jota van. Door in te zoomen op dat herkenbare moment van “dumbstruckness" creëren we grappige situaties waarbij we het brede publiek willen geruststellen: 'je kan niet overal expert in zijn." De campagne, met een geruststellende en humoristische toon, voor het grote publiek speelt zich af op sociale media met een hele reeks video's in een gedurfde visuele stijl, ontworpen door Volstok. De campagne wordt verder ondersteund door verschillende radiospots waarin bekende experten aan het woord komen. Zo zijn Wesley Sonck, Maaike Cafmeyer en Jonathan Borlée respectievelijk expert in voetbal, acteren en altetiek, maar als het gaat over financiële vragen staan ook zij soms met hun mond vol tanden. Zo zie je maar, je kan niet overal expert in zijn.
Credits
Client: FSMA
Agency: Bonka Circus
Client contact: Yasemin Volders, Hans Knaepen, Jim Lannoo
Strategy: Peter Verbiest
Creative Director: Jesse Vanophalvens
Creatives: Lennert Vedts, Frederik Van den Bril, Jesse Vanophalvens
Client Service Director: Julie Proesmans
Account Manager: Iris Warnants, Wim Michiels
Copywriter FR: Hugues Vanden Steen
Design: Elke Broothaers
Video & animatie: Volstok
Sound: Sonhouse
Online media: Bakermen
Media: ZIGT
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]