Bonka Circus en de FSMA stellen iedereen gerust

Crea / News

Verzekeringen, beleggen, pensioenen. Je weet dat het belangrijk is, maar het blijft complexe materie. Je wil er ook niet elke dag mee bezig zijn. Tot je een vraag over geld op je bord krijgt… en dan sta je daar. Gelukkig is er Wikifin voor jouw vragen over geld. Wikifin neerzetten als dé bron voor onafhankelijke en betrouwbare antwoorden op al je vragen over geld, die opdracht werd door de FSMA (Autoriteit voor Financiële Diensten & Markten) aan Bonka Circus toegekend na een pitchprocedure. Peter Verbiest, strategisch directeur bij Bonka Circus: “Geld mag dan wel belangrijk zijn in je leven, je bent er liever niet te veel mee bezig. Maar op sommige levensmomenten moet je wel met geld bezig zijn. Op die cruciale momenten voel je je zeer klein, omdat je beseft dat je eigenlijk weinig kennis hebt over geld. Die mensen willen we geruststellen: je kan niet overal expert in zijn, en dat is helemaal oké. Zo creëren we openheid om Wikifin te gebruiken.”

Jesse Vanophalvens, creatief directeur bij Bonka Circus: “We hebben het allemaal al meegemaakt: je zit bij je bank of verzekeraar en krijgt een hoop financiële informatie. Je probeert te volgen, maar snapt er eigenlijk geen jota van. Door in te zoomen op dat herkenbare moment van “dumbstruckness" creëren we grappige situaties waarbij we het brede publiek willen geruststellen: 'je kan niet overal expert in zijn." De campagne, met een geruststellende en humoristische toon, voor het grote publiek speelt zich af op sociale media met een hele reeks video's in een gedurfde visuele stijl, ontworpen door Volstok. De campagne wordt verder ondersteund door verschillende radiospots waarin bekende experten aan het woord komen. Zo zijn Wesley Sonck, Maaike Cafmeyer en Jonathan Borlée respectievelijk expert in voetbal, acteren en altetiek, maar als het gaat over financiële vragen staan ook zij soms met hun mond vol tanden. Zo zie je maar, je kan niet overal expert in zijn.

Credits 

Client: FSMA

Agency: Bonka Circus

Client contact: Yasemin Volders, Hans Knaepen, Jim Lannoo

Strategy: Peter Verbiest

Creative Director: Jesse Vanophalvens

Creatives: Lennert Vedts, Frederik Van den Bril, Jesse Vanophalvens

Client Service Director: Julie Proesmans

Account Manager: Iris Warnants, Wim Michiels

Copywriter FR: Hugues Vanden Steen

Design: Elke Broothaers

Video & animatie: Volstok 

Sound: Sonhouse

Online media: Bakermen

Media: ZIGT