Bonka Circus en Decathlon warmen op voor september

Crea / News

Niet alleen voor kinderen, maar ook voor ouders is september een hectische maand. Het is niet enkel een financiële uitdaging. Het is ook terug in een ritme komen om de rush te doorstaan. Zo zijn Decathlon en Bonka Circus tot een belangrijke conclusie gekomen: september is een sport op zich.  

Tijdens de zomermaanden ligt het leven even stil, dat maakt het contrast met de maand september des te groter. Het startschot wordt gegeven op de eerste schooldag en het leven gaat weer massaal verder. Niet alleen school, maar ook alle sportclubs starten hun jaar op ongeveer hetzelfde moment. Kinderen moeten er weer aan wennen om aan de schoolbanken te zitten, huiswerk te maken en weer naar het voetbal, het zwemmen of karate te gaan. Ouders daarentegen moeten ervoor zorgen dat hun kinderen overal geraken, ze lunch hebben en ze alle spullen op orde hebben zonder dat hun eigen werk en huishouden eronder lijdt. ‘September een sport op zich’ is dus niet overdreven. 

Gelukkig is Decathlon er voor iedereen. Niet alleen om al het sportmateriaal te voorzien voor de start van het nieuwe jaar, maar ook door ze aan te bieden aan sportieve prijzen. 

“Vergis je niet, september is een financiële ramp voor veel gezinnen. Daarom willen wij bij Decathlon er extra ons best voor doen om sport hier niet onder te laten lijden door onze producten zo toegankelijk mogelijk aan te bieden. En dit zonder compromissen te sluiten op vlak van kwaliteit en duurzaamheid,” vertelt Julie Nevejan, national campaigns, press & PR bij Decathlon.

Op de keyvisuals zie je kinderen sporten in combinatie met schoolgerief. In de video’s komt dit terug, maar betrekt Bonka Circus ook volwassenen die hun dagelijkse to do’s in de rush proberen te counteren op een sportieve manier. De verwijzingen naar bekende memes en de gelaatsuitdrukkingen zorgen voor een humoristisch geheel dat zich doortrekt doorheen alle communicatie. De campagne wordt uitgerold in radio, bannering, OLV, social ads, waze en in alle winkels van Decathlon.

Credits

Client: Decathlon
Agency: Bonka Circus
Client contact: Julie Nevejan, Thomas Lejeune Debarre, Michael D’Hooghe, Estelle Bouvier, Jo Van Dessel, Jasmine Berbiers
Client Service Director: Julie Proesmans
Strategy: Peter Verbiest
Account Manager: Wim Michiels
Creatives: Auke Moonen, Alexander Noten
Creative Director: Jesse Vanophalvens
Copywriter FR: Veronique Vier
Design: Elke Broothaers 
Photography: Usman Abdul
Video: Glen Schrijvers
Montage: Glen Schrijvers
Sound: Sonhouse