Het Koninklijk Instituut voor Kunstpatrimonium (KIK) lanceert de Erfgoed Challenge. Een grootschalig initiatief om kunstschatten en monumenten uit ons verleden onder de aandacht te brengen en een betere zorg te bieden zodat ze beschermd blijven voor de volgende generaties. Onder de koepel ‘Erfgoed, beter, best’ nodigt het KIK iedereen uit om tot 21 november te stemmen op zijn of haar favoriete erfgoed. Deelnemers maken zo kans op een Eeuwig Geldend Toegangsticket dat doorgegeven kan worden van generatie tot generatie.
Zes unieke erfgoedschatten
Het KIK selecteerde voor deze eerste editie zes erfgoedparels uit verschillende periodes en plaatsen in België. Elk met hun unieke verhaal, opbouw, stijl en specifieke noden. Stuk voor stuk verdienen ze de beste zorg. De erfgoedstukken zijn de Sacrofaag van de heilige Chrodoara, de Grafkapel van Peter Paul Rubens, de Art Nouveau woningen in Brussel, de Gipsotheek van Meunier, de Balletkostuums van James Ensor en de Schatten van de Kathedraal van Doornik. Vanaf 20 oktober kan iedereen een maand lang stemmen op zijn of haar favoriete kandidaat. Uit de top 3 van de publieksstemming kiest de erfgoedcommissie één winnaar uit. Deze ‘erfgoedparel’ zullen de experts van het KIK opnieuw laten schitteren door deze o.a. een restauratiebehandeling te geven, de bewaaromgeving te optimaliseren of de publieksopstelling te veranderen.
Een uniek toegangsticket
Om mensen aan te moedigen deel te nemen aan de challenge, bedacht Bonka Circus een unieke prijs die volledig kadert binnen de doelstelling van de challenge. “Erfgoed is iets dat je doorgeeft van generatie op generatie”, vertelt Bart Gielen CD bij Bonka Circus. “De erfgoed challenge en de hieruit voortvloeiende restauratie helpt hierbij. Hoe mooi is het dan niet dat je met jouw stem ook de generaties achter je gratis toegang kan geven tot jouw favoriet stuk erfgoed.”
Het Eeuwig Geldend Toegangsticket geeft 100 jaar lang gratis toegang tot het winnende erfgoedobject. Een symbolische prijs dus die het eeuwige karakter van erfgoed extra in de verf zet. Credits
Client: Koninklijk Instituut voor Kunstpatrimonium
Client contact: Hilde De Clercq, Robrecht Janssen, Eline Gijsbers, Simon Laevers, Mélissa Licata
Strategisch Directeur: Peter Verbiest
Strateeg: Marie Nackaerts
Creatief Directeur: Bart Gielen
Client Service Director: Julie Proesmans
Creatieve team: Patrick van Haperen, Raphael Kamp
Designer: Gilles Valkenborg
Intern design: Mathilde Waeterloos
Accountmanager: Wim Michiels, Kim Devos
Fondsenwerving: Mindwise
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]