Bonka Circus en Plan International steunen meisjes en hun plannen

Crea / News

Leren lezen en schrijven. Financieel op eigen benen staan. Trouwen met wie ze maar wil. Overal ter wereld maken meisjes plannen. En jij kan helpen om ze waar te maken. Plan International zocht een bureau voor een campagne om mensen te overtuigen om girl sponsor te worden. Na een pitchprocedure vertrouwden ze de opdracht toe aan Bonka Circus.

“Om empathie op te wekken zorgen we voor herkenbaarheid. Elk meisje, waar ook ter wereld, heeft een plan. In plaats van ons te focussen op de ongelijkheid focussen we op het positieve. Zo ontstond A Girl with a Plan – een knipoog naar de gekende uitspraak: a man with a plan. De campagne focust op de wilskracht van meisjes die vastberaden zijn om hun plannen waar te maken, en vrouwen die van plan zijn om deze meisjes te steunen,” vertelt Alexander Noten, senior creative bij Bonka Circus.

Zo laten drie bekende vrouwen alvast weten dat zij van plan zijn de meisjes te steunen: Veerle Baetens, Phara de Aguirre en Karen Damen. Zij fungeren als ambassadeurs en prijken op OOH-affiches waarin ze kenbaar maken dat ze meisjes willen steunen. Ze outen zich daarbij als girl sponsor, om zo de plannen van meisjes waar te maken. Veerle Baetens tekent ook present op de radiospot.

Jesse Vanophalvens, creative directon, gaat verder: “A Girl with a Plan is meer dan een baseline, het is een creatief platform dat fundraising en community building verbindt. Een platform vol plannen, dromen en ambities, dat een brug vormt tussen meisjes en vrouwen overal ter wereld. Want waar ook ter wereld, elk meisje heeft een plan. Sommige meisjes hebben omwille van tal van externe factoren gewoon een duwtje in de rug nodig.”

Credits 

Client: Plan International

Ambassadrices: Veerle Baetens, Karen Damen, Phara de Aguirre

Agency: Bonka Circus

Client contact: Sarah, Grégoire

Strategy: Peter Verbiest, Eline Goethals

Creative Director: Jesse Vanophalvens

Creatives: Auke Moonen, Alexander Noten, Lennert Vedts, Frederik Van Den Bril

Copy: Kirsten Malfroid (Plan International), Frederik Van Den Bril

Client Service Director: Julie Proesmans

Account Manager: Kristof Debacker

Design: Charlotte Slegers

Fotograaf: Dries Luyten

Media: ZIGT Media

Sound: Sonhouse en The Image & Sound Factory