Bonka Circus neemt management op in aandeelhoudersstructuur

News / People

Purpose-driven communicatiebureau Bonka Circus, opgericht in 2012 door Klaas Gaublomme en Vincent Kompany, heeft CEO Catherine Castille en strategisch directeur Peter Verbiest mee opgenomen als vennoot in het bedrijf. Door Castille en Verbiest substantieel mee te verankeren, denken de oprichters nog beter antwoord te kunnen bieden op de steeds groter wordende vraag naar strategisch advies en communicatie omtrent duurzaamheid en purpose. Bonka Circus is expert in het helpen versnellen van positieve gedragsverandering en wil verder uitgroeien tot hét referentiebureau inzake purpose-driven communicatie. Bekende Bonka-campagnes zijn onder meer ‘Curieuzeneuzen/CurieuzenAir’ (De Standaard), ‘Last Night A DJ Saved My Life’ en ‘Beloofd’ (VSV), ’Beste Buren’ en ‘Het Warmste koor’(Radio 2) en het recente ‘De Lage Landenlijst’ (Radio 1). Tot hun klanten konden ze Konvert, UGENT, Unizo, Rabobank, Aoste, De Kringwinkel en vele anderen rekenen. Bonka Circus behaalde onlangs het VOKA Charter Duurzaam Ondernemen voor de duurzame acties die ze afgelopen jaar ondernamen. Huidige aandeelhouders Klaas Gaublomme en Vincent Kompany:“De COVID periode was ook voor Bonka Circus een waarheidstest. Dat we vandaag in ‘pole-position’ staan nu bedrijven en organisaties meer dan ooit hun purpose en hun duurzaamheidsbeleid in de verf willen zetten, is in grote mate te danken aan het effectieve management van Catherine en Peter. Catherine zit van het begin aan het stuur van ons verhaal. Peter kwam er zo’n 4 jaar geleden bij als strategisch directeur. Al die jaren lossen ze onze verwachtingen moeiteloos in. Ze hebben Bonka door de crisis geloodst alsof het hun eigen bedrijf was. Wij zijn trots hen vanaf nu dan ook ‘vennoot’ te mogen noemen.”

“Bonka Circus heeft duidelijk momentum," zegt CEO Catherine Castille. "We hebben een zeer sterk team gebouwd dat er specifiek voor kiest om zich toe te leggen op ‘positive change’. Hun talent, waar nodig versterkt met specifieke profielen uit ons experten-netwerk, maakt dat Bonka Circus aan haar klanten een breed pakket kan aanbieden in functie van een impactvol duurzaamheidsverhaal: brand strategy, stakeholder management, content strategy/production, employer branding en campagning." (nvdr: Catherine Castille is op 18 oktober te gast op Orbit by PUB).

Strategisch directeur Peter Verbiest tot slot:“Purpose is natuurlijk hotter dan ooit. Maar de alertheid ten aanzien van ‘greenwashing’ en ‘wokewashing’ ook, en terecht. Ondertussen zijn we uitgegroeid tot een ploeg van 22 professionals die er voor gekozen hebben om op een authentieke manier met purpose bezig te zijn. Binnen en buiten organisaties. Met de volle overtuiging dat veel bedrijven en organisaties eveneens hun eigen purpose verhaal op een authentieke en constructieve manier willen schrijven. En dat het bij elke organisatie een verhaal van progressie is. Niet van perfectie.”