Booming Belgium zet Belgisch ondernemerschap in de verf

Wist je dat 99 procent van de Belgische bedrijven kmo’s zijn? Zelfstandigen en kmo’s zijn de backbone van onze Belgische economie. Om dat Belgische ondernemerschap te stimuleren, lanceert de FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie de campagne Booming Belgium. The Oval Office verzilverde deze pitch met hun booming concept, mediaplan en werkte de hele nationale campagne van a tot z uit.
De FOD Economie wil het ondernemingsklimaat bevorderen en lanceert daarom een webplatform met succesverhalen van Belgische ondernemers. Naast inspirerende succesverhalen bevat de website ook praktische informatie over hoe een zaak te starten, financieringsmogelijkheden enzovoort. De FOD lanceert tot 30 juni een oproep om getuigenissen te verzamelen en nieuwe succesverhalen te delen en zal in september een wedstrijd organiseren met publieksstemming om de website en de verhalen maximaal zichtbaar te maken.
Een doel waar The Oval Office heel graag haar schouders mee onder zet. Na een strategische analyse, gebaseerd op het kenmerkende empathiemodel, kwam het campagneconcept voort uit de trots die we als maatschappij voelen voor onze Belgische ondernemers.
Ondernemen is niet gemakkelijk, maar wel superuitdagend. Net die uitdagingen en het belang van het delen van succesverhalen treden op de voorgrond in deze campagne. Dertig inspirerende succesverhalen tonen enkele cruciale aspecten van ondernemerschap: het durven starten, experimenteren, omringen met de juiste middelen en mensen, het vallen en opstaan maar vooral ook het volhouden en blijven gaan.
“Met de allitererende campagnelijn “Booming Belgium” willen we Belgische succesverhalen in de kijker zetten en anderen aansporen om zelf te ondernemen,” zegt Line Reynaert, client director.
The Oval Office zette deze opvallende campagne in een mum van tijd neer. De goesting en passie van de ondernemers werd doorgetrokken in de energieke radiocampagne, in tal van native artikels, display - en print advertising en ook de integratie in het TV-programma 'Succes Stories'. Wie zelf een Booming Business heeft of er een beginnen, kan een kijkje nemen op Booming Belgium.
Credits:
- Klant: FOD Economie, K.M.O., Middenstand en Energie
- Contact: Nathalie Djamous
- Agency: The Oval Office
- Account Team: Line Reynaert, Elien Van Baelen
- Strategie: Marijke Dubois
- Creation: Ellen Van de Gehuchte, Seb Van Reet
- Design: Jon Troch, Yanina Suykens
- Radio: Het Geluidshuis
- Video: Motionmakers
- Media: Zigt, IPM, DPG
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]