De Rode Duivels en het Belgisch Olympisch Team zijn niet de enigen die voor België tot het uiterste gaan. In tegendeel. Ook de medewerkers van Defensie leggen hun lijf en soms hun leven in de weegschaal voor het vaderland. In de nieuwe rekruteringscampagne voor Defensie - van het Leuvense Boondoggle - tonen we een team van vier mannen en vrouwen die zich klaarmaken in een kleedkamer. Ze kleden zich uit en doen geen sportkleren, maar een uniform aan. Het zijn militairen. En het uniform is meer dan gewoon een uniform: het vertegenwoordigt hun eenheid die ze iedere dag dragen.
Het doel van deze campagne is om Defensie op de radar van de starters te plaatsen als een interessante werkgever door te focussen op de aantrekkelijkheid van werken voor Defensie. Je werkt in een echt team, een echte eenheid en draagt bij tot een hoger doel. Je hebt een missie. Een missie die, in het kader van de wereldgebeurtenissen en wat er op 22 maart 2016 in ons land gebeurde, vandaag meer dan ooit van belang is. En dat wordt ook meegenomen in de campagnelijn: ‘Geen job, wel een missie’.
De spot wordt ondersteund door een nieuw digitaal rekruteringsplatform (www.werkenbijdefensie.be) en 14 interviews die het publiek een beter zicht geven op wat het echt betekent om voor Defensie te werken. Hierin komt ook de diversiteit van jobs aan bod. Uiteraard moeten er vandaag nog publieke plaatsen bewaakt worden in Brussel, maar Defensie zoekt ook mecaniciens, dokters, logistiek medewerkers… De video’s zijn echte getuigenissen van militairen die niet alleen verhalen over hun job, maar ook zeggen waarom ze voor Defensie kozen en wat die missie betekent in hun leven.
De campagne bestaat uit een radiospot, online video, posts op social media, banners, DOOH. Ze leidt de mensen naar het nieuwe online rekruteringsplatform. De campagne loopt sinds maandag 9 oktober en tot en met zondag 29 oktober. Boondoggle won eerder dit jaar de competitie om voor Defensie de imago- en recruteringscampagnes te verzorgen.
Credits
Client: Defensie – la Défence COS Pha LtKol J. Debrabandere Cdt B. Bertolo
M. O. Souris
Cdt v/h Vlw J. Vanhoudt
Creative Team: Jonas Marysse, Marine Quéré
Creative Director: Leon Jacobs
Account team: Nico Croes, Lise Detobel, Andreas Vanhoutte
Producer: Bérengère Lurquin
Design, DTP en UX : Thomas Lammers, Kaatje Schreurs, An Gielens, Bernard Hermant, Koen Claes
Development: Karel-Jan Vanhoutte
Online media: Jelan Vandevenne, Niky Patyn
Media: Havas Media
Production: CAVIAR
Director: Ralf Demesmaeker
DOP: David Doom
Producer: Eva van Riet, Cleo steyfkens
Editor: Joris Willems
Sound studio: Gregory Caron & Thomas Houthave
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]
ACCOUNT EXECUTIVE - LIQUID BRUGGE
We zijn op zoek naar een account executive om ons commerciële team te […]