Boondoggle kad(re)ert de missie van Defensie

Crea / News

“Wat hebben onze Belgische troepen te zoeken in het buitenland? Wat voeren ze daar nu eigenlijk uit?”Een vraag die heel wat mensen zich letterlijk stellen. Niet in het minst wanneer daar weer eens over bericht wordt op tv of in de krant. De buitenlandse activiteiten van Defensie kaderen - net als die in België - binnen de brede missie van ons Belgisch leger: het vrijwaren van de vrede en vrijheid van al onze burgers, hier en in het buitenland. Zo worden ieders veiligheid en toekomstkansen gegarandeerd. Door conflicten en problemen aan te pakken daar waar ze zich voordoen, houden we het namelijk veilig bij ons, zodat iedereen een “normaal” leven kan leiden.

Om deze missie (en het belang ervan in het bijzonder) toe te lichten, creëerde Boondoggle een imagocampagne. Deze loopt sinds 25 november en omvat een straightforward 30” (en 20”) tv-spot, online video en digitale affichage. De spot toont een aantal concrete buitenlandse missies van de verschillende componenten van Defensie (Land-, Lucht-, Marine- en de Medische Component), gevolgd door de directe impact ervan op ons dagelijks leven in België.

Op de sociale media wordt deze video geflankeerd door een reeks korte documentaires die o.a. dieper ingaan op de specifieke missies van de verschillende componenten. Noot: sinds 2017 verzorgt Boondoggle de uitwerking van geïntegreerde campagnes als communicatiepartner van het Ministerie van Defensie.

https://www.youtube.com/watch?v=1GtzaUqCmO0

Credits

Client:

Advertiser: Defensie

DG Strat.Com: COL Dhr Guido Hart

DG Strat.Com: LCL - Dhr. Levenbergh Marc
DG Strat.Com: Cdt v/h Vlw. Jurgen Vanhoudt
DG Strat.Com: KC - Mevr. Bertolo Bieke
DG Strat.Com : ATT - Dhr. Souris Olivier
PR: Adj. - Dhr. De Coster Thierry

Agency:Strategy: Stijn Cox

Creative: Chris Goossens, Robbie Cap, Thierry Wiebking, Léo Destatte, Bouke Zoete

Account : Kristien Bruyninckx, Roozbeh Ahmadi, Sharon Lavaert

Producer: Bérengère Lurquin

DTP: Stefaan De Vos

Motion Design: Jef Van Eeckhout

Media:

Media: Havas Media, Boondoggle

Production:

Director : Laurent Stine

DOP : Florent Herry

Producer : Marie Libouton

Editor : Marc Decoster

Sound studio : Think & Talk