Boondoggle laat mensen online betalen met Payconiq by Bancontact

Crea / News

Het eindejaar staat voor de deur en dus gaan mensen weer massaal op zoek naar het ideale cadeau voor hun geliefden. Daarom pakt Payconiq by Bancontact uit met een reeks betaalbare cadeautips om mensen te inspireren en zo onrechtstreeks het gemak van de app voor online aankopen via Bancontact te illustreren. Om de link te leggen tussen Bancontact als online betaalmiddel en de Payconiq by Bancontact-app werden de cadeautips uitgewerkt in opvallend geel/blauw binnen de World of Beep van Payconiq. Het resultaat is een zeer herkenbare en kleurrijke combinatie geworden.

De campagne is gericht op het creëren van awareness rond online aankopen via Bancontact, op het stimuleren van het gebruik van de Payconiq by Bancontact-app voor online aankopen, en op app-downloads. Boondoggle ontwikkelde voor elk van die drie doelstellingen specifieke boodschappen en animaties in DOOH, social media posts, search ads, een instant social experience en een inspirerende landingspagina. Met een beperkt mediabudget lag de focus voornamelijk op programmatic media met DOOH als enige offline aanwezigheid.

Credits

Client team: Lotta de Meulenaere, Marie-Isabelle de Potter
​Account team: Anne-Lore Vestraets, Sophie Gravensteyn, Julie De Kock
​Strategy: Stijn Cox ​
​Digital media strategy: Maud Colemont
​Creative Director: Sven Nijs
​Creative team: Els Verhofstede & Fabrice Van Hellemont
​Copy: Lesley Dewilde, Vincent Abrams
​Motion design: Dorien Bradt
​Design: Stefaan De Vos
​Producer: Bérengère Lurquin
​Production: Jekyll & Hyde
​Sound: Cobra