Boondoggle positioneert Yuzzu met gezond verstand

Crea / News

BoondoggleTouring Verzekeringen koos afgelopen voorjaar voor een nieuwe naam: Yuzzu.  En Yuzzu staat voor een positionering als de verzekeraar van het gezonde verstand waar eigenlijk alles logisch, vlot en op het ritme van de consument verloopt. Alleen die nieuwe naam…die was natuurlijk niet écht logisch. Je verzekeringsmerk hernoemen naar een Japanse citrusvrucht is op z’n minst een verrassende stap.

En daar hoort dus ook een verrassende, zelf-relativerende positioneringscampagne bij. Boondoggle ontwikkelde samen met animatiestudio Volstok een campagne waarin het nieuws van de naamsverandering wordt gebracht door een snoezige alpaca. Die vertelt ons dat de nieuwe naam “Yuzzu” even logisch is als een alpaca die nieuws leest maar dat verder het gezond verstand regeert. In een ander filmpje komt een middeleeuwse ridder aan het woord en een derde boodschap komt van een luiaard. De campagne wordt uitgerold in televisie, print, online en outdoor.

Credits:
Klant: Kenneth Vansina, Stéphane Brogniez, Isabelle Borremans
Agency: Boondoggle
Strategy: Stijn Cox
Creative: Leon Jacobs, Bouke Zoete, Thierry Wiebking, Léo Destatte, Iris Weverbergh
Account: Sharon Lavaert, Roozbeh Ahmadi
Animation,drawings & production : Volstok: Wouter Sel, Johanna Keppens
DTP: Philippe Pauwels, Stefaan De Vos
Development: Michael Delvaux
Media: ZIGT & Semetis