Bowling Brands brengt Vlaamse Meesters tot bij u thuis

Toerisme Vlaanderen, Bowling Brands en Duke & Grace hebben hard gewerkt om het Van Eyck-jaar in het buitenland te promoten. Toen kwam de coronacrisis en zoals zoveel andere musea sloot de expo “Van Eyck: een optische revolutie” de deuren. Spijtig, want het was de eerste keer dat de helft van de overblijvende werken van Jan van Eyck verzameld waren in een overzichtstentoonstelling. En met succes zo bleek, want de tickets van deze expo waren uitverkocht.
“Ook al kunnen we mensen gezien de huidige situatie niet fysiek samenbrengen rond ons erfgoed, dat betekent geenszins dat we onze passie voor ons erfgoed niet meer kunnen delen met de wereld,” dachten Bowling Brands en Toerisme Vlaandern, en dus lanceerden ze ‘The Stay At Home Museum’.
Net zoals de Vlaamse Meesters vroeger al de wereld rond reisden, gaan de werken van Jan van Eyck virtueel de wereld rond. Zo krijgen alle kunstliefhebbers wereldwijd de mogelijkheid om Jan van Eyck te bewonderen vanuit hun huiskamer. Op woensdag 8 april om 19 uur Belgische tijd gidst de curator, via een video op Facebook Live, de kunstliefhebber door de vermaarde expo. Na afloop beantwoordt de kunstexpert persoonlijke vragen via een live Q&A.
De persoonlijke virtuele rondleiding in het MSK is de aftrap van het ‘Stay At Home Museum’. Zolang de kunstliefhebber in zijn kot moet blijven, leidt Vlaanderen hem rond in een ander topmuseum. Naast Van Eyck staan de komende weken ook Bruegel (15 april), Rubens (22 april), Ensor en andere grote namen op het programma.
Over heel de wereld stromen positieve reacties over deze actie toe. Ook in België werd de actie op veel enthousiasme onthaald. Zo zegt de FOD Volksgezondheid: “Dit soort communicatie is meer waardevol dan je denkt, want veel mensen hebben psychologische en emotionele problemen door het isolement van de lockdown. Hiermee kunnen weer heel veel mensen een stuk van de verveling invullen en iets bijleren.” Zelfs de gevangenis in Brugge gaat de epsiodes aanbieden aan hun gedetineerden, want ze leven momenteel in een streng regime waar ze veel meer tijd dan anders alleen moeten doorbrengen in hun cel.
Credits
Klant: Toerisme Vlaanderen
Contact: Tama D’Haen, Pauline Steverlynck & Johan Verest
Bureau: Bowling Brands
Creative Director: Christophe Ghewy
Head of Strategy: Gwenn Nevelsteen
Art Direction & Motion Design: Jan Sidgwick
Project Management: Romy Vierhouten
Productie: Camera: Ian Segal & Geluid: Rinus de Wilde
Media Duke & Grace: Gertjan Deprez
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]