Bowling Brands en Cofidis laten de zon er in

Crea / News

Eind vorig jaar won Bowling het communicatiebudget van Cofidis. Bowling kreeg als opdracht het imago van Cofidis naar een hoger niveau te tillen. “Bij Cofidis vellen we geen oordeel over het parcours van de klant,” zegt Pierre Betrand, marketing & business development director bij Cofidis). “We geloven dat iedereen een eerste, tweede en zelfs derde kans verdient. Vandaar ook onze nieuwe baseline Vooruit op jouw manier.”

Bowling Brands vertaalde de nieuwe strategie in imago- en productspots. In de spots komen verschillende thema’s voor, zoals gezondheid (tanden laten rechtzetten, goed voelen in je vel), een thuis creëren (renovatie, op je eigen benen staan), tijd nemen voor jezelf en je geliefden,… het achterliggende idee? Alleen jij weet wat echt belangrijk is in jouw leven en daarom biedt Cofidis financiële oplossingen aan voor uiteenlopende behoeften.

Cofidis heeft een zon in haar logo. Dit merksymbool past niet alleen goed bij de nieuwe strategie: elke nieuwe dag is een nieuwe start. Bovendien is een dergelijk symbool ook interessant voor de verbetering van de merkattributie. Bowling Brands laat de zon dan ook een verbindende rol spelen in de spot. De gekende melodie ‘In the summer time’ zorgt voor een grotere herkenbaarheid. De spots zijn vanaf 27 januari te zien op televisie.

Credits
Klant: Cofidis
Contactpersoon: Pierre Bertrand en Greet Vandenberghe
Agency: Bowling
Creative director: Christophe Ghewy
Copy: Paul Wauters
Project management: Lies De Vos & Gwenn Nevelsteen
Productie: Lovo
Director: Dr. Bowman
Sound: Sonhouse