450 jaar geleden was de Vlaamse Meester Pieter Bruegel al een echte reiziger. Zijn tocht over de Alpen inspireerde hem tot de mooiste landschappen, die hij combineerde met elementen uit het Vlaamse landschap en plattelandsleven en vaak ook vreemde gedrochten.
Waar beter het culturele programma van het Bruegel-jaar lanceren dan in het Centraal Station van Brussel, dacht Toerisme Vlaanderen? Hier passeren elke dag tienduizenden hedendaagse reizigers uit binnen- en buitenland. Voor deze gelegenheid doopte Toerisme Vlaanderen dit station om tot Bruegel-Centraal. Bowling Brands wilde de passanten echt op reis nemen doorheen de prachtige Bruegel-landschappen en creëerde hiervoor een open treincoupé, die midden in de grote vertrekhal staat. De ramen zijn digitale schermen waar de landschappen van Bruegel passeren. Bowling Brands hertekende en animeerde deze landschappen, zodat ze vloeiend in elkaar overgaan. Op de achterkant van de treincoupé staat het Bruegel-programma. In heel het station zijn bovendien Bruegel-figuren op verrassende plekken te vinden. De actie in Brussel-Centraal loopt nog zeker de hele Paasvakantie, tot zondag 21 april.
Technische fiche
Adverteerder: Toerisme Vlaanderen
Contactpersoon: Ben de Vriendt
Agency: Bowling Brands
Creatie: Gwenn Nevelsteen & Christophe Ghewy
Project Manager: Marilyn Blondé
Head of design: Jan Sidgwick
Hertekenen van landschappen: Jan Sidgwick, Lucia Biancalana, Sam Allemand
Content Marketeer bij Cohezio
Cohezio vzw, is één van de grootste Externe Diensten voor Preventie en Bescherming op […]
Senior Strategic Planner bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Program Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]
Account Manager bij Wunderman Thompson
Who we are: At Wunderman Thompson we exist to inspire growth for ambitious […]