450 jaar geleden was de Vlaamse Meester Pieter Bruegel al een echte reiziger. Zijn tocht over de Alpen inspireerde hem tot de mooiste landschappen, die hij combineerde met elementen uit het Vlaamse landschap en plattelandsleven en vaak ook vreemde gedrochten.
Waar beter het culturele programma van het Bruegel-jaar lanceren dan in het Centraal Station van Brussel, dacht Toerisme Vlaanderen? Hier passeren elke dag tienduizenden hedendaagse reizigers uit binnen- en buitenland. Voor deze gelegenheid doopte Toerisme Vlaanderen dit station om tot Bruegel-Centraal. Bowling Brands wilde de passanten echt op reis nemen doorheen de prachtige Bruegel-landschappen en creëerde hiervoor een open treincoupé, die midden in de grote vertrekhal staat. De ramen zijn digitale schermen waar de landschappen van Bruegel passeren. Bowling Brands hertekende en animeerde deze landschappen, zodat ze vloeiend in elkaar overgaan. Op de achterkant van de treincoupé staat het Bruegel-programma. In heel het station zijn bovendien Bruegel-figuren op verrassende plekken te vinden. De actie in Brussel-Centraal loopt nog zeker de hele Paasvakantie, tot zondag 21 april.
Technische fiche
Adverteerder: Toerisme Vlaanderen
Contactpersoon: Ben de Vriendt
Agency: Bowling Brands
Creatie: Gwenn Nevelsteen & Christophe Ghewy
Project Manager: Marilyn Blondé
Head of design: Jan Sidgwick
Hertekenen van landschappen: Jan Sidgwick, Lucia Biancalana, Sam Allemand
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]