De werken van Pieter Bruegel de Oude zijn levendiger dan ooit. 450 jaar na zijn dood zijn verschillende personages uit de schilderijen van deze Vlaamse Meester ontsnapt. Ze verlaten voor het eerst het kader van hun tweedimensionale wereld en worden echte figuren. Ze komen samen om de man die hen heeft geschilderd te eren. En waar kunnen ze dat beter doen dan in de Kapellekerk in Brussel waar Bruegel begraven is.
Bowling Brands verstopte deze tien figuren op verrassende plaatsen in de kerk. Zo vind je de trappelende benen van Icarus terug in een wijwatervat, hangt een vechtende engel boven Jezus of staat een plassend mannetje naast een biddende vrouw. Via een zoektocht worden bezoekers ondergedompeld in de wonderlijke wereld van Bruegel. Ze krijgen, dankzij een brochure die in de kerk te verkrijgen is, meer uitleg over de schilderijen en de vaak bevreemdende wezens.
Bowling Brands realiseerde deze actie in het kader van de campagne ‘Vlaamse Meesters. Het zit in onze genen’, waarmee Toerisme Vlaanderen de Vlaming trotser wenst te maken op onze culturele troeven zoals de Vlaamse Meesters.
Credits:
Adverteerder: Toerisme Vlaanderen
Contactpersoon: Ben de Vriendt
Agency: Bowling Brands
Creatie: Gwenn Nevelsteen & Christophe Ghewy
Project Manager: Marilyn Blondé
Head of design: Jan Sidgwick
Productie beelden: Anthony Segers & Javor Malehounov
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]