De werken van Pieter Bruegel de Oude zijn levendiger dan ooit. 450 jaar na zijn dood zijn verschillende personages uit de schilderijen van deze Vlaamse Meester ontsnapt. Ze verlaten voor het eerst het kader van hun tweedimensionale wereld en worden echte figuren. Ze komen samen om de man die hen heeft geschilderd te eren. En waar kunnen ze dat beter doen dan in de Kapellekerk in Brussel waar Bruegel begraven is.
Bowling Brands verstopte deze tien figuren op verrassende plaatsen in de kerk. Zo vind je de trappelende benen van Icarus terug in een wijwatervat, hangt een vechtende engel boven Jezus of staat een plassend mannetje naast een biddende vrouw. Via een zoektocht worden bezoekers ondergedompeld in de wonderlijke wereld van Bruegel. Ze krijgen, dankzij een brochure die in de kerk te verkrijgen is, meer uitleg over de schilderijen en de vaak bevreemdende wezens.
Bowling Brands realiseerde deze actie in het kader van de campagne ‘Vlaamse Meesters. Het zit in onze genen’, waarmee Toerisme Vlaanderen de Vlaming trotser wenst te maken op onze culturele troeven zoals de Vlaamse Meesters.
Credits:
Adverteerder: Toerisme Vlaanderen
Contactpersoon: Ben de Vriendt
Agency: Bowling Brands
Creatie: Gwenn Nevelsteen & Christophe Ghewy
Project Manager: Marilyn Blondé
Head of design: Jan Sidgwick
Productie beelden: Anthony Segers & Javor Malehounov
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]