Hoe kan je door één beeld het dierenleed van schapen en kippen aanklagen? Je kan de harde realiteit laten zien of je kan werken met een meer symbolisch beeld. Bowling koos voor de tweede optie.
Onlangs haalde Gaia een historische overwinning: onverdoofd slachten is vanaf 2019 verboden. Toch worden tijdens dit offerfeest nog heel wat schapen en runderen onverdoofd geslacht. Via een 2m2-campagne in Brussel wilt Gaia laten weten dat ze meeleeft met deze dieren. Hiervoor realiseerde Bowling een affiche met een schaap met een bloedtraan. Het beeld spreekt voor zich. Woorden zijn dan ook niet nodig. Ook publiceerde Gaia onlangs een advertentie om mensen erop te wijzen dat Carrefour in hun huismerk nog altijd eieren gebruikt uit legbatterijen. Ook hiervoor creëerde Bowling een sterk symbolisch beeld.
Credits
Klant: Gaia
Creative director: Christophe Ghewy
Head of design: Jan Sidgwick
Fotograaf kippen-advertentie: Kurt Stallaert
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]