Bowling houdt van schapen en kippen

Hoe kan je door één beeld het dierenleed van schapen en kippen aanklagen? Je kan de harde realiteit laten zien of je kan werken met een meer symbolisch beeld. Bowling koos voor de tweede optie.
Onlangs haalde Gaia een historische overwinning: onverdoofd slachten is vanaf 2019 verboden. Toch worden tijdens dit offerfeest nog heel wat schapen en runderen onverdoofd geslacht. Via een 2m2-campagne in Brussel wilt Gaia laten weten dat ze meeleeft met deze dieren. Hiervoor realiseerde Bowling een affiche met een schaap met een bloedtraan. Het beeld spreekt voor zich. Woorden zijn dan ook niet nodig. Ook publiceerde Gaia onlangs een advertentie om mensen erop te wijzen dat Carrefour in hun huismerk nog altijd eieren gebruikt uit legbatterijen. Ook hiervoor creëerde Bowling een sterk symbolisch beeld.

Credits
Klant: Gaia
Creative director: Christophe Ghewy
Head of design: Jan Sidgwick
Fotograaf kippen-advertentie: Kurt Stallaert

CONTENT CREATOR - THE CREW
About The Crew The Crew is a boutique creative agency based in Brussels. […]

PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]

Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]

Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]


