Kledingmerk Fabuleux Marcel de Bruxelles, bekend van de iconische ‘Marcellekes’, is al een tijdje exclusief te koop bij modeketen ZEB. De collectie doet het daar zo goed, dat ZEB aan Bowling vroeg om samen een jeans te ontwerpen voor de collectie.
« Ook een jeans moet Marcel uitademen, » zegt Christophe Ghewy, creative director bij Bowling. « Traditioneel heb je de lederen patch achteraan, de knopen en rivetten, het patroon op de achterzak, …. waarmee je kan spelen. Waar mogelijk hebben we ook de typische Marcel-humor subtiel erin gebracht. Zo heet de lijn Le Jean, staat op de jeansknop vooraan To do whatever, wherever, whenever en op de binnenzak vind je een ode aan The most délicieux fesses du monde. Om de merkbeleving ook na de aankoop door te trekken, hebben we kleine verrassingen verstopt in de jeans. Zo vinden de vrouwen in hun binnenzak een luciferdoosje met het telefoonnummer van Marcel. De mannen kunnen er dan weer een flessenopener vinden. »
Credits:
Klant: Zeb
Creative director: Christophe Ghewy
Head of design: Jan Sidgwick
Project manager: Sam Sisk
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]