Artistieke censuur blijft Peter Paul Rubens achtervolgen. In de 17e eeuw werd de Vlaamse barokschilder door de kerk gevraagd om camouflerende ‘lendedoekjes’ over bepaalde lichaamsdelen van zijn venusfiguren te schilderen. Vandaag gaan sociale media, waaronder Facebook, nog een stapje verder. Alle borsten, billen en cherubijnen van onder andere Rubens worden op deze platforms geweerd. Via artificiële intelligentie screenen ‘bots’ op Facebook naar naakt en ze maken hierbij geen onderscheid tussen pornografisch bloot of naakt in de kunst.
Toerisme Vlaanderen en Bowling stelden deze artistieke censuur vorige maand op ludieke manier aan de kaak. In het Rubenshuis werden ‘naaktkijkers’ met een Facebookaccount vriendelijk gevraagd het gebouw te verlaten. Met de stunt stuurt Toerisme Vlaanderen een uitnodiging naar Facebook: hoe lossen we dit samen op? Daar hebben ze intussen gereageerd en aanvaarden ze de uitnodiging om hierover in dialoog te gaan.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]