Bpost bank en DDB weten dat iedereen rijk is

Een bank “Je bent rijk” horen zeggen, doet de wenkbrauwen fronsen. Net daarom vormt die uitspraak het uitgangspunt voor de eerste campagne van Bpost bank die voortkomt uit de vernieuwde merkpositionering. Bpost bank wil een meerwaarde bieden in het dagelijkse leven van heel wat Belgen. Via duidelijke taal en eenvoudige diensten begeleidt Bpost bank Belgen, zodat zij financiële dieptepunten het hoofd kunnen bieden en ten volle kunnen genieten van hun hoogtepunten. De campagne van DDB Brussels bestaat uit twee films, geproduceerd door Czar en geregisseerd door Lieven Van Baelen. Zo ontdekken we de ware rijkdom van een vader die aan de zijlijn supportert voor zijn voetballende dochter. In de tweede film tonen we de rijkdom van Maryssa. Zij is hippotherapeut en helpt ook in het echte leven kinderen met mentale stoornissen of fysieke beperkingen tot rust komen met behulp van haar paarden. Antoine de Bellefroid, art director bij DDB, legt uit: “Echte rijkdom gaat niet over hoe groot je huis is of hoeveel spullen je bezit. Een goede babbel met vrienden, je kind of kleinkind een knuffel geven … Het zijn allemaal momenten die ons rijk maken, en die we tot voor de pandemie te vaak als vanzelfsprekend beschouwden."
Thierry Ballas, head of Marketing Communication and Brand Management bij Bpost bank, besluit: “De afgelopen vier jaar hebben we samen met DDB hard gewerkt aan de merkbekendheid van bpost bank. En met succes. In deze volgende fase willen we inzetten op de consideratie voor bpost bank. Deze warme en menselijke campagne is voor ons het begin van een geheel nieuwe communicatiestijl voor de bank. We hebben als doel om mensen te raken en om onze begeleidende rol in het financieel leven van Belgen te benadrukken.”
Credits
Client: bpost bank
Client Contact: Thierry Ballas, Katrien Sermijn
CD: Kwint De Meyer
Creation: Yannick Pringels, Antoine de Bellefroid
Copy NL: Jan Schraeyen, Jan Lammens
Strategy: Dieter Riemaeker, Jan Lammens
Connection Planner: Fiona Boyle
Account Management: Melissa Bekaert, Molly Waeytens
Design: Céline Godaert
DTP: Céline Godaert, Benjamin Hiffe, Vanessa Claes
Production & Sound: Make
TV Producer: Shana Duprez
Director: Lieven Van Baelen
Media: Space
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]