Branded By Geronimo geeft er een “laptop”

Crea / News

De wereldwijde epidemie houdt iedereen in zijn kot en dwingt de wereld ertoe zichzelf aan te passen en heruit te vinden op vele fronten. Zo ook de onderwijssector, die de afgelopen en komende weken gedeeltelijk of volledig overschakelt naar digitaal onderwijs. Een vrij organische stap voor velen, maar niet voor iedereen. Zo bevinden zich naar schatting meer dan 12.000 Vlaamse kinderen in een kansarme situatie of een situatie waarin ze dat “kot” delen met minstens vier broers of zussen. Veel van deze kinderen beschikken niet over een computer en worden zo door de nieuwe maatregelen hun kans op onderwijs grotendeels ontnomen.

Daar wilde Branded By Geronimo samen met haar brede netwerk van ondernemers iets aan doen. Het Gentse bureau kwam met een plan van aanpak én een leuze: “Laten we er samen een lapTop geven!”

“Tegenover de 12.000 kwetsbare kinderen staan naar schatting namelijk meer dan 100.000 ondernemers in Vlaanderen. En die hebben wel allemaal een computer. Meer dan één zelfs. Als elk van hen minstens één computer kan missen, dan hoeft binnenkort geen enkel kind meer digitaal onderwijs te missen. Niet vandaag, maar ook niet bij een mogelijke volgende lockdown. Want die zou deze winter wel eens reëel kunnen zijn,” zegt Gertjan De Smet, creatief directeur van het bureau.

Bij deze netwerkactie hoorde een aanstekelijke activatievideo én een campagneplatform. Passeren de revue én doneerden een latop: John Porter, Bart Versluys, Elien Pieters (Gediflora), Eline De Munck (Odette Lunettes), Ellen Kegels (LN Knits), Inge Onsea (Essentiel Antwerp), Jos Claeys (Belgian Pork Group), Michèle Sioen (Sioen Industries), Peter Callant (Callant Verzekeringen, Sergio Herman (Pure C), Veronique Leysen (Maurice), Virginie Morobé (Morobé Shoes), Willy Naessens (Willy Naessens Group), Xavier Vanhonsebrouck (Kasteel Brouwerij Vanhonsebrouck), Yves Chung (Pelligrini Design).

Op www.geefereenlaptop.be kunnen ondernemers zich melden en een donatie onder de vorm van een laptop een een bancaire gift maken. Met het opzet ondersteunt Branded By Geronimo een initiatief van de Vlaamse overheid en VZW Digital For Youth, dat begin deze maand werd geïnitieerd naar de burgers van ons land. In minder dan twee weken tijd haalde de campagne om en bij de 1000 extra laptops op, welke na een interne en externe opfrisbeurt in heel Vlaanderen werden verdeeld. Wie nog een laptop wil doneren kan terecht op de website.

Credits
Agency: Branded By Geronimo
Creative Director: Gertjan De Smet
Business Director: Emanuel Vanderjeugd
Graphic Design: Fries Vansevenant
Motion Design: Lucas Van Orshaegen
Sound Design: Stefan Declerck
Media Partner: DPG Media