De grote Franse mediaspeler Figaro Groupe heeft een beroep gedaan op de Belgische audiodesigners van Brandy voor de sonic branding van het radio- en televisiekanaal dat ze vandaag lanceren. Brandy ontwikkelde een zeer herkenbaar logo, bumpers en ID’s voor de uitzendingen van Figaro Radio en Figaro TV.
De Figaro Groupe besliste vorig jaar te diversifiëren en een audiovisueel aanbod te ontwikkelen. Sinds vandaag is Figaro TV te bekijken in de regio Ile de France en tegelijk wordt Figaro Radio officieel gelanceerd via DAB+. Het gerenommeerde mediamerk zocht voor zijn vormgeving een unieke sound die de geloofwaardigheid en stijl van het merk naar audio kon vertalen. Het vond die bij Brandy, dat gespecialiseerd is in sonic desing op maat. Laurent Hongne van SECOM is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de audiovisuele media van o.a. Figaro Groupe, en volgde het werk van Brandy naar eigen zeggen al langer. "De lancering van Figaro Radio was hét moment om samen de sprong te wagen," verklaart hij. "Een talk-format vraagt finesse, en het resultaat van deze vormgeving is exact wat we verwachtten. Superprofessioneel werk voor een groot Frans merk en een vlotte, efficiënte en tegelijk menselijke aanpak. Bravo Brandy!" klinkt het.