Reisplannen? Of het nu gaat om een verre exotische reis, een tripje dicht bij huis of een bezoek aan vrienden of familie in het buitenland: het is belangrijk om jezelf en je gezin te vaccineren. Die boodschap verspreidt de Vlaamse overheid in samenwerking met het Leuvense communicatiebureau Absoluut.
Ook op niet zo verre bestemmingen als Turkije, Noord- Afrika of Oost-Europa loop je gezondheidsrisico’s. Daarom is het belangrijk om je tijdig te vaccineren tegen hepatitis A. Ook de Europese Vaccinatieweek, die plaatsvindt tussen 24 en 30 april, focust dit jaar op de dichtbij-vakanties.
Absoluut stond in voor de campagnefilm op sociale media, waarin een jongen enthousiast vertelt over de vakantie met zijn familie. Maar de vakantie kent geen happy end: geleidelijk aan zien we de jongen zieker én geler worden. Het communicatiebureau liet bewust de klassieke flyer links liggen en koos voor postkaartjes, die verspreid worden in wachtzalen. Op de kaartjes zien we een gezin in vakantiestemming, samen op bezoek bij de huisarts voor hun vaccinatie. Want je eerste check-in, die is bij de huisarts. Zo breng je geen hepatitis A mee van je reis. Tot slot verscheen er ook een advertorial in Metro en werden er affiches en webbanners ingezet.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]