Brico ziet het groots


Brico Ternat
Brico zet zijn innovatie- en differentiatiestrategie voort die een jaar geleden, begin 2017, werd gelanceerd. De leider van de doe-het-zelfbranche kiest voor een meer klantgerichte strategie met onder meer een breed aanbod van artikelen en producten toegespitst op de DIY/doe-het-zelfmarkt.
Om zijn positie als referentiegroep in de doe-het-zelfbranche te versterken, blijft Brico investeren in diverse belangrijke groeipijlers, waaronder de verdere differentiatie van de verschillende winkelformules. De winkels Brico Planit worden meer multispeciaalzaken, zogenaamde bestemmingswinkels, vanwege hun grote omvang, hun ruime aanbod van meer technische producten en een persoonlijke begeleiding. De Brico-winkels zijn dan weer zogenaamde buurtwinkels die deskundig advies verstrekken en artikelen aanbieden in middelgrote winkels, en de Brico City-winkels zijn een variatie van het merk in dichtbevolkte buurten. Het zijn inkleine winkels op de hoek die noodoplossingen voor klussers bieden.
In 2017 werd een eerste stap gezet om, voor elk van de drie formules, de belangrijkste productcategorieën te herdenken volgens hun doel. Vervolgens werd een duidelijke, modernere identiteit voor elk van de drie formats van de keten uitgewerkt. De nieuwe huisstijl is distinctiever, maar blijft verbindend: de troeven van de verschillende formats van het Brico-merk worden erdoor versterkt. De drie merken zijn inderdaad verschillend, maar behoren tot dezelfde familie, en dat komt duidelijker tot uiting dan voorheen. Het nieuwe, goed herkenbare logo oogt frisser, moderner, maar ook vrouwelijker, met zachte, meer afgeronde contouren, een sober lettertype en warme tinten. De verwijzing naar de doe-het-zelfbranche komt beter tot uiting, met de rode penseelstreek die duidelijker afsteekt tegen het gele Brico-logo.
Ook aan de digitale strategie van de Brico-groep werd gesleuteld. « De klanten zijn steeds meer op zoek naar een omnichannelaanbod. Ze houden er bijvoorbeeld van om verf vooraf te kunnen kiezen in onze decoratieafdeling en er thuis meteen mee aan de slag te kunnen. Dat is nu vanuit de winkel mogelijk dankzij onze gloednieuwe print- en e-mailingdienst met kleurstalen in groot formaat, die exact overeenstemmen met de originele kleur in de pot, » aldus nog Gilbert Driege, directeur van de Brico Planit in Ternat.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]