Bridgeneers maakt DikkeDankjewelCampagne voor Energywatchers
Aan alle winkeliers die hun etalageverlichting doven, studenten die bewust voor de fiets gaan en journalisten die de trap naar hun bureau nemen in plaats van de lift: deze campagne is voor jullie. Samen met Bridgeneers lanceert Energywatchers een DDC: een dikkedankjewelcampagne.
Thuis groene stroom produceren, de was energiezuiniger laten draaien of voedselverspilling vermijden? Het zijn stuk voor stuk nobele doelen waar de website van Energywatchers.be consumenten graag bij helpt. EnergyWatchers biedt via een ruim aanbod aan praktische tips en rekenmodules een massa informatie om energieverbruik en CO2-uitstoot te verminderen. Wie de uitdaging aangaat, kan badges winnen en ze delen met vrienden en familie.
Dikke pluim voor alle Belgen
Tot zover niets nieuws onder de zon. De website van de FOD Volksgezondheid, Veiligheid van de Voedselketen en Leefmilieu bestaat intussen twee jaar en hielp heel wat bezoekers aan een heldere kijk op milieubewust energieverbruik. En daarvoor verdienen ze – de bezoekers uiteraard – best wat lof!
Met een welgemeende dankjewel aan alle Belgen trapt Bridgeneers een nieuwe socialmediacampagne op gang. Dé hoofdboodschap van deze campagne schuilt dan ook niet in het verschaffen van méér tips – al speelt Bridgeneers die graag uit in de voorziene content – maar in een stevige aanmoediging voor iedereen die korter doucht, de verwarming een graad lager zet of zijn leidingen isoleert.
De campagne
Met sociale advertenties op Facebook, Instagram, Snapchat en YouTube en content op de Facebook- en Instagramaccount van Energywatchers mikt de campagne op een breed publiek. En dat tot 1 januari 2025.
Credits:
Concept en realisatie: Team Bridgeneers
Video production: Zaman
Video director: Dirk Domen
Sound studio: Raygun