Bristol geeft Belgische Week tegen Kinderarmoede vliegende start

Marketing / News

Bij Bristol kende de start van het schooljaar een ongeziene golf van solidariteit. Het Belgische familiebedrijf kon met haar klanten in België en Nederland 78.558,41 euro inzamelen voor gezinnen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. 

Met de ‘In my shoes’-campagne riep de Belgische mode- en schoenenketen haar klanten op om zich in de schoenen te plaatsen van mensen die het financieel moeilijk hebben. Ze lanceerden de campagne met een reeks audioverhalen met emotionele en authentieke getuigenissen die een stem gaven aan de harde cijfers. Uit het onderzoek* dat Bristol voerde bleek dat maar liefst 3 op de 10 kinderen al eens met te kleine schoenen naar school gaan en ongeveer de helft van de ouders (49%) hun kind wel eens in kapotte of versleten schoenen naar school stuurt. Bristol engageerde zich om tijdens de campagne per verkocht paar leren kinderschoenen 5 euro te schenken aan Stichting Pelicano in België en Nationaal Fonds Kinderhulp in Nederland. De klanten van Bristol konden hun steentje bijdragen met een vrije gift aan de kassa. In totaal doneerden ze meer dan dertigduizend euro, met verschillende winkels die de kaap van duizend euro overschreden.

Op 17 oktober, de start van de Week Tegen Kinderarmoede, kan Elise Vanaudenhove, CEO Bristol, een cheque van 34.585,02 euro aan Stichting Pelicano en ​43.973,39 euro aan Nationaal Fonds Kinderhulp overhandigen. “De cijfers uit onze enquête maakten indruk op onze medewerkers. Bristol wil een inclusief merk zijn met prijzen die toegankelijk zijn voor iedereen, maar dat blijkt écht niet zo vanzelfsprekend. Vandaar het idee om tijdens de dure ‘back to school’-periode specifiek rond dit topic een campagne op te zetten. Naast financiële steun bieden aan gezinnen die het broodnodig hebben, zijn we trots dat we door deze campagne een stem hebben kunnen geven aan een probleem dat maar al te vaak achter gesloten deuren blijft”, zegt Elise Vanaudenhove.