BRU en Happiness: even lokaal als iconische Belgische gerechten

Crea / News

Lokaal eten is in. Consumenten kiezen voor hun groenten en fruit de korte keten. En ze halen hun vlees bij de lokale keurslager, want dat is goed voor het milieu en de lokale economie. En waarom zou je dezelfde standaard niet aanhouden voor het water dat je drinkt? Want naast lokaal eten, is er ook lokaal drinken. Zo ontspringt BRU natuurlijk bruisend in het hart van onze Belgische Ardennen. Vlakbij dus.

Dit jaar brengen BRU en Happiness die gedachte naar het bord, in een samenwerking met drie Belgische Michelin-sterrenchefs: Christophe Hardiquest (Bon-Bon), Stefan Jacobs (Hors-Champs) en Willem Hiele (Willem Hiele).

Voor de ‘Even Lokaal Als’-campagne recreëren de chefs elk twee Belgische iconische lokale gerechten. Zo ging chef Jacobs aan de slag met de authentieke Luikse salade en tovert chef Hiele culinair met de legendarische garnaalkroket.

Elke chef werd geïnterviewd over zijn filosofie, zijn gerechten en over het belang van het ‘lokale’ voor zowel eten als drinken. De interviews werden gefilmd in een long-form documentairestijl en verspreid via YouTube, de BRU-website en sociale media.

De campagne wordt ondersteund door PR, sociale media en web content. Op de BRU-website vindt de consument uitgeschreven versies van de interviews, meer informatie over de lokale producenten en uiteraard ook de recepten van de iconische gerechten. Zo kan iedereen kiezen voor lokaal. En voor BRU op tafel, natuurlijk.

Credits

Client: SPADEL/BRU
Contacts: Mélanie Decelle, Tamara Daumerie, Sofie Van de Putte, Sandrine Blin
Agency: Happiness Brussels
Executive Creative Management: Karen Corrigan
Executive Creative Director: Geoffrey Hantson
Creative Director: Katrien Bottez
Creative Content Director: Kenny Vermeulen
Strategic Director: Els Raemdonck
Strategic Planner: Marine Vandenplas
Copy FR: Alice Amant, Stéphane Opdenbosch
Copy NL: Dee Verwaetermeulen, Lien Sterkens
Head of Design: Dries Lauwers
Head of Motion: Remke Faber
Producer: Pieter Neirynck
Account Team: Pascal Kemajou, Gitta De Vos, Camille Martin-Schmets, Lina Corrigan

Media Agency: SPACE - Chloé Bilbault, Patricia Lo Presti
PR Agency: Walkie Talkie