Bru en Happiness terug naar de bron

Crea / News

Bru Happiness Iedereen kent Bru-water, maar eigenlijk kent niemand het echt héél goed. Zo weten weinig mensen dat Bru natuurlijk bruisend ontspringt aan zijn bron in het Belgische dorpje Stoumont. Dat is de boodschap die Bru en Happiness verspreiden, met een campagne die de mensen voornamelijk via outdoor wil aanspreken. De campagne startte met een teasing, waarbij de Bru-fles zonder zijn etiket te zien was op een klein stukje Ardense grond, met één eenvoudige vraag: “Welk water komt natuurlijk bruisend uit onze grond?”. De Bru-fles is zo iconisch dat iedereen wel al een ideetje zal gehad hebben… dat alleen maar bevestigd wordt door de reveal, die vanaf 22 april opgestart werd. Bru HappinessDe campagne wordt uitgerold via 2m2, 16m2en 36m2, met een flink aantal eventaffichages, zoals een groot formaat zeildoek van 190m2of een reuzenfles met een hoogte van 8m naast een 36m2.  En da’s nog niet alles: voor de gelegenheid borrelt Bru ook in het station van Antwerpen letterlijk op uit de vloer, dankzij een indrukwekkende visuele productie. Bru Happiness
In digital komen er posts op sociale media en zal ook de website bru.be een nieuwe look krijgen. Voor Bru is de campagne vooral een terugkeer naar de bron, met een valorisatie van de vroegere beeldtaal ten tijde van “het parelende water”. Bru concentreert zich zo op zijn outdoor merk- en publicitair DNA, waarmee het zo bekend werd.Bru Happiness
In de loop van de tijd zullen andere, afgeleide beelden rond hetzelfde thema de boodschap nog versterken. Altijd met de bedoeling nadruk te leggen op de merkattributen, maar ook op de verankering van Bru in ons land. Een terugkeer naar de bron, dus, voor een sprankelende, (licht)bruisende vernieuwing. Met een eenvoud en frisheid die eigen zijn aan het merk.Bru Happiness
CREDITS
Client: SPADEL / BRU
Contacts: Mélanie Decelle, Charlotte Giroud, Ann-Sophie Parmentier
Agency: Happiness Brussels
Executive Creative Management: Karen Corrigan
Strategic Director: Els Raemdonck
Creative Director: Geoffrey Hantson
Senior Creative Coach: Katrien Bottez
Creation: Stéphane Opdenbosch, Michel Simos
Copy FR: Catherine Quadens, Stéphane Opdenbosch
Copy NL: Dee Verwaetermeulen
Head of Design: Dries Lauwers
Motion Design Team: Remke Faber, Simon Schuurman, Karlien Huygels
Account Team: Nathalie Marchand, Camille Martin-Schmets, Amandine Donckers
Agency Producer: Sophie Gunsbourg
3D Studio: Nozon
DTP: Romaine Dhainaut, Alexandra Carosielli, Kassandra Donia
Media Agency: SpaceBru Happiness