Bruno Liesse van Carat naar Emakina Insights & Consulting

News / People

Bruno LiesseVoormalig hoofd van Carat en deepblue Bruno Liesse legde afgelopen januari zijn functies neer, waarbij hij zijn toekomst openhield. Maar nu staat zijn koers vast: hij start als senior consultant bij Emakina/Insights & Consulting. Deze nieuwe functie leidt hem in een nieuwe richting en voert hem terug naar het hart van strategische planning en consumentenstudies.
Bruno Liesse begon zijn carrière bij Ogilvy Dataconsult. Hij verdiende daarna zijn sporen in verschillende functies, onder meer als adverteerder voor Mobistar, binnen het gerenommeerde onderzoeksinstituut Sobemap Marketing/TNS en bij Newton21, om dan 19 jaar lang een sleutelrol te spelen in het Dentsu Aegis Network. Aline Durand, hoofd van Insights binnen Emakina Group, licht de opdracht van haar nieuwe collega toe: « We versterken het data-aanbod van de groep en de komst van Bruno Liesse past binnen deze ontwikkeling. Met data bedoelen we alle gegevens met betrekking tot het beter begrijpen van de consument, met de hulp van gespecialiseerde tools en analytische vaardigheden. Ons team brengt de enigszins gehypte filosofie van klantgerichtheid concreet in de praktijk. Consumer centricity is echt al een realiteit in het hart van onze werking. Bruno zal het strategisch kader van onze projectondersteuning zeker versterken en de integratie versnellen van al onze informatiebronnen. »
Emakina Group begeleidt klanten bij hun digitale transformatie in B2B- en B2C-trajecten. Het Insights & Consulting team plaatst de consument bij die oefening centraal. Dit is nodig, omdat de agentschappen binnen de groep veel meer zijn dan websitebouwers. Hun experts creëren digitale oplossingen die de prestaties van klanten verbeteren in de uitdagende en snel evoluerende wereld van merken. In lijn met deze positionering gaat Insights & Consulting de omkadering van Emakina Group-projecten van A tot Z verruimen, inclusief meten, onderhoud en optimalisatie. Met 'Group' verwijst het team naar alle diensten die Emakina biedt, maar ook naar alle markten waarop de organisatie actief is.
« Met zijn profiel en carrière zal Bruno Liesse ongetwijfeld de natural intelligence versterken bij onze projecten, naast het toenemend belang van artificial intelligence, » voegt ceo Brice Le Blévennec toe. « Dat is een goede zaak nu de hoeveelheid aan toegankelijke gegevens veel minder een probleem vormt dan het vermogen om ze te analyseren, interpreteren en effectief en gepast te gebruiken voor marketing. »