Wie James Ensor zegt, zegt na 75 jaar nog steeds Oostende. Toch was het onze hoofdstad die Ensor vormde: met haar mengelmoes van ordinaire taferelen, markante personages en facades. Onze melting pot is vuil en schoon tegelijkertijd, eenzaam en losgeslagen druk, getekend door marginaliteit en superioriteit. Tijdens zijn jaren aan de academie krijgt Ensors atypische stijl daardoor vorm. Wat hij zag, is wat u nu ziet: les vrais Bruxellois. Vele Ensor-campagnes, maar geen enkele vanuit dit ongefilterde standpunt, quoi.
Fightclub werd geïnspireerd door die ongebreidelde verbeelding en creëerde zo een uitnodiging die elke Brusselaar, maar ook iedereen daarbuiten dichter bij Ensor brengt. De campagne berust op Brusselse beelden abrupt geshoot met een handycam en geeft poseren geen kans. Want u was een van hen, u bent een van hen. Mocht Ensor vandaag nog leven, legde hij mogelijks de stad vast met een Sony FDR Ax-53, of een HDRXc405, en Fightclub dus ook.
Vanaf 22 februari 2024 zullen zowel de tentoonstelling James Ensor. Inspired by Brussels als de campagne zich in zowat alle media exposeren: een volledig digitale campagne met een internationaal bereik, versterkt door een tv-spot, een radiospot, publicaties in onder andere Knack, OOH-communicatie die de aandacht grijpt vlakbij het Brussels centraal station en natuurlijk in en rond Het Paleis van Karel van Lotharingen en de Koninklijke Bibliotheek Brussel. De tentoonstelling is nog tot 6 juni te bezoeken, tickets zijn verkrijgbaar via de website van de KBR.
Credits:
Client: KBR
Client contact: Rebecca Thierfeldt
Agency: Fightclub
MD Fightclub: Dennis Kenis
Creative dept. Lead: Kim Devos
Account Manager: Vanessa Janssens & Leslie De Mey
Creatives (art): Lode Vochten, Noortje Lenaerts
Design/art direction: Noortje Lenaerts, Mona Lisa-Venlet
Copywriter: Carmen van Buggenhout
Media Strategist: Nathalie Leemans
Social Advertising Consultant: Basel Alakkad
SEA Consultant: Tobias Versmissen and Yevheniia Romashova
Creative Director (Fightclub): Stijn Pauwels
Creative Director (aka DeMensen): Tom Willems
Director: Jasper Declercq
Executive Producer: Rana Cools
Producer: Astrid Janssen
Production Assistant: Rosanne Van den Eynde
DOP: Dries Vanderaerden
Photographer: Dominique Brion
Sounddesign/audiopostproductie: Audiotheque
Edit: Joris Rabijns
Grading: Dries Vanderaerden
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]