Brussel beweegt dankzij MIVB en Mortierbrigade

Crea / News

Brussel is een stad die beweegt. ‘s Ochtends vroeg, ’s avonds laat en zelfs op zondag… Beweging is er altijd. Brussel beweegt op vlak van cultuur en van infrastructuur, maar beroert even goed je smaakpapillen en je hersencellen: er is altijd iets te zien, of het nu een tentoonstelling is dan wel een concert.

De voorbije jaren heeft de MIVB haar communicatie over Brussel versterkt en haar liefde aan de stad verklaard in tal van campagnes. Vandaag zet de maatschappij de stap naar een nieuw tijdperk, waarin ze zich concentreert op de rol van de MIVB in Brussel: Brussel bewegen, letterlijk en figuurlijk. "Brussel beweegt, en is zelfs een stad die eeuwig in beweging blijft dankzij verschillende persoonlijkheden van overal ter wereld," zegt Béatrice Paques, senior vicepresident marketing, sales & network bij MIVB. "Elk van haar inwoners of bezoekers verrijken haar, maken haar diverser en bewegen elk op hun manier. Op het ritme of tegen de stroom in, alleen of in groep. Brussel bewegen, dat doen we elk op onze eigen manier, maar wel allemaal samen. Vanuit dat gegeven hebben we een nieuwe rode draad voor de MIVB ontwikkeld. Een nieuw merkplatform dat de diversiteit en dynamiek vooropstelt van alle beweging in Brussel. Deze kersverse positionering zal je in al onze toekomstige communicatie terugzien." Beweging kan op eindeloos veel manieren tot uiting komen: objecten bewegen, je lichaam bewegen, samen bewegen of alleen, bewegen per tram, bus, met de fiets of te voet. En dat doen Brusselaars met 163 nationaliteiten, met alle leeftijden en met evenveel persoonlijkheden als inwoners. 1,2 miljoen mensen, die doen heel wat bewegen! "Alles wat in Brussel beweegt, wordt mee mogelijk gemaakt door de MIVB," meent Vincent D’Halluin, strategic director bij Mortierbrigade. "Zij laat ons vrij door de stad bewegen om vrienden of plaatsen te bezoeken, en laat mensen zich in alle rust verplaatsen. Het netwerk van de MIVB verbindt alles wat je kan doen en iedereen die je kan ontmoeten."
 
De nieuwe rode draad wordt gelanceerd met een film die geproduceerd werd door Mortierbrigade in een regie van huisregisseur Louis Vielle. De film is een poëtisch ode aan Brussel, zoals van een echte Brusselaar die trots over zijn stad uitweidt, vol geluk dat hij er woont. We volgen authentieke mensen die Brussel elk op hun eigen manier laten bewegen, en zo samen de grote beweging creëren waaruit de stad bestaat.

De film zal te zien zijn op televisie, in de bioscoop en op sociale media.