Brussel komt weer in beweging met de MIVB en Mortierbrigade

Hoera! Na maanden wachten mogen restaurants en bars eindelijk weer hun terrasdeuren open doen. Eindelijk ziet de toekomst er weer wat rooskleuriger uit. Daarom koos de MIVB dit ideale moment om een campagne te lanceren die alle Brusselaars oproept om hun stad weer terug op te eisen. Want wie Brussel zo levendig maakt, zijn de mensen die er leven.
De MIVB is hard geraakt door de coronacrisis. Sinds maart 2020 daalde het aantal passagiers op het stadsnet snel. Eind 2020 sloten ze het jaar af met een daling van wel 55% in vergelijking met voorgaande jaren. De MIVB wilde daarom naar buiten komen met een campagne die positiviteit en vertrouwen uitstraalt en aantoont hoe belangrijk het is om Brussel weer te doen lachen, leven en bewegen.
Om dit optimisme te illustreren koos Mortierbrigade het beroemde liedje van Yves Montand ‘C’est si bon’ als rode draad, in een productie van Sonhouse. De muziek is te horen op televisie en radio, in een campagne die het plezier toont om weer op het terras van cafés en restaurants te kunnen gaan zitten. Ook in OOH illustreert de MIVB hoe zalig het is om alles terug te vinden dat we tijdens deze lange periode gemist hebben.
De campagne is meteen ook de lancering van de nieuwe baseline van de MIVB: “Samen laten we Brussel bewegen.” “Met de vorige baseline “Brussel, dat zijn wij allemaal” plaatsten we jaren geleden Brussel in het middelpunt van de communicatie,” zegt Vincent D’Halluin, strategisch directeur bij Mortierbrigade. “Vandaag willen we het accent verleggen naar iedereen in Brussel die samen met de MIVB de stad in beweging zet.”
De campagne wordt gelanceerd op televisie, radio, digital outdoor en in magazines en loopt tot en met 21/06.
Credits
Client: STIB/MIVB
Client contacts: Tamara De Bruecker, Lionel Lammens, Barbara Foucart, Melisa De Wilde, Ruth Neirynck
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frederic Zouag, Nicolas Gaspart
Strategy: Vincent d'Halluin, Maaike De Wae Lead Producer : Amandine Clio
Junior Producer: Evy De Koninck
Social Media Manager: Emma Poorters Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
Illustration & animation: De Kwekerij - Barbara Vandekonijnen Soundstudio: Sonhouse
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]