Hoera! Na maanden wachten mogen restaurants en bars eindelijk weer hun terrasdeuren open doen. Eindelijk ziet de toekomst er weer wat rooskleuriger uit. Daarom koos de MIVB dit ideale moment om een campagne te lanceren die alle Brusselaars oproept om hun stad weer terug op te eisen. Want wie Brussel zo levendig maakt, zijn de mensen die er leven.
De MIVB is hard geraakt door de coronacrisis. Sinds maart 2020 daalde het aantal passagiers op het stadsnet snel. Eind 2020 sloten ze het jaar af met een daling van wel 55% in vergelijking met voorgaande jaren. De MIVB wilde daarom naar buiten komen met een campagne die positiviteit en vertrouwen uitstraalt en aantoont hoe belangrijk het is om Brussel weer te doen lachen, leven en bewegen.
Om dit optimisme te illustreren koos Mortierbrigade het beroemde liedje van Yves Montand ‘C’est si bon’ als rode draad, in een productie van Sonhouse. De muziek is te horen op televisie en radio, in een campagne die het plezier toont om weer op het terras van cafés en restaurants te kunnen gaan zitten. Ook in OOH illustreert de MIVB hoe zalig het is om alles terug te vinden dat we tijdens deze lange periode gemist hebben.
De campagne is meteen ook de lancering van de nieuwe baseline van de MIVB: “Samen laten we Brussel bewegen.” “Met de vorige baseline “Brussel, dat zijn wij allemaal” plaatsten we jaren geleden Brussel in het middelpunt van de communicatie,” zegt Vincent D’Halluin, strategisch directeur bij Mortierbrigade. “Vandaag willen we het accent verleggen naar iedereen in Brussel die samen met de MIVB de stad in beweging zet.”
De campagne wordt gelanceerd op televisie, radio, digital outdoor en in magazines en loopt tot en met 21/06.
Credits
Client: STIB/MIVB
Client contacts: Tamara De Bruecker, Lionel Lammens, Barbara Foucart, Melisa De Wilde, Ruth Neirynck
Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives: Frederic Zouag, Nicolas Gaspart
Strategy: Vincent d'Halluin, Maaike De Wae Lead Producer : Amandine Clio
Junior Producer: Evy De Koninck
Social Media Manager: Emma Poorters Cross Media Designer/DTP: Sophie Bayeul
Illustration & animation: De Kwekerij - Barbara Vandekonijnen Soundstudio: Sonhouse
Digital Marketing Analyst bij Studio100
Studio 100, gevestigd in Schelle, is een bruisend en succesvol bedrijf in familie […]
DIENSTHOOFD ART DIRECTOR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Art Director heb je oog voor detail en zie je ook […]
EXPERT COMMUNICATIEADVISEUR bij Stad Genk
Jobomschrijving Als Expert Communicatieadviseur ben je het eerste aanspreekpunt voor alle marketing- en […]
ART DIRECTOR bij Choco
Als Art Director sta je voor sterke creatieve concepten en prachtige designs, online […]