Brussel Mobiliteit en mortierbrigade maken fietsen in de regen leuk

Crea / News

Jawel, in Brussel regent het – net als overal in België – vaak, héél vaak. Dat is trouwens een van de belangrijkste redenen waarom mensen de fiets soms laten staan. Die vaststelling inspireerde Brussel Mobiliteit om via Bike for Brussels (en in samenwerking met Mortierbrigade) tot een postercampagne die op z’n minst origineel te noemen is. Elke affiche van de campagne is namelijk in werkelijkheid een poncho. Als het regent, kunnen fietsers de affiche gewoon meenemen en als poncho gebruiken.

Het ontwerp van de poncho werd toevertrouwd aan twee Brusselse designers: Camille Taillefer en Marie-Céline Debande. Zij hadden toch wel een aantal weken nodig om dit unieke model te bedenken. Het kledingstuk moest dan ook aan twee belangrijke eisen voldoen: het moest heel comfortabel zijn om mee te fietsen en het moest tot een affiche kunnen worden omgevormd. Een uitdaging waar het jonge, talentvolle duo met brio in slaagde.

De actie werd aan de vooravond van een regendag op de sociale media aangekondigd.

Credits

Client: Brussel Mobiliteit/Bruxelles mobilité : Bike for Brussels
Client contacts: Sofie Walschap

Agency: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster

Creatives: Nicolas Gaspart & Frédéric Zouag

Producer: Tuyen Pham & Hanne Polé
Social Media Manager : Emma Poorters
Social Media Creative : Louis Vielle

Designer poncho : Camille Taillefer & Marie-Céline Debande

DOP : Louis Vielle
Gaffer : Charlie Severe

Editor : Jelle Stroo

Postproduction images : The Livingroom

Activation: VO Communication – Raphaëlle Servais