Brussel Mobiliteit en mortierbrigade willen winkelen per fiets toegankelijker maken

De fiets is al enkele jaren het uitverkoren verplaatsingsmiddel voor vele Brusselaars. Maar om boodschappen te doen, kiest de meerderheid nog niet voor de fiets. Ook al neemt de gemiddelde Brusselaar steeds vaker de fiets voor kleine dagelijkse verplaatsingen, de auto krijgt nog steeds de voorkeur om boodschappen te doen in de supermarkt of in winkelcentra.
Toen het team bij mortierbrigade die situatie onder de loep nam, werd het al snel duidelijk welke drempel de oorzaak van dat gedrag vormt. Boodschappen doen per fiets blijft moeilijk doordat de aankopen verplaatst moeten worden. Het ontwerp van een winkelzak is enkel aangepast aan het gebruik door voetgangers en automobilisten en niet door fietsers. Daarom ontwikkelde mortierbrigade een winkelzak op maat van fietsers. De zak, die volledig in België ontworpen en gemaakt werd, is eenvoudig aan een fiets te bevestigen en tegelijk makkelijk met de hand te dragen tijdens het shoppen.
Daarnaast werd er een campagne op poten gezet die Brusselaars aanspoort om per fiets boodschappen te komen doen in Docks en Woluwe Shopping Center. Gedurende heel de maand oktober ontving iedereen die daar per fiets boodschappen kwam doen korting in bepaalde winkels en een eigen exemplaar van de Bike bag.
De aankondigingscampagne is zichtbaar in de vorm van affichage in de straten van Brussel en op sociale media.
PR CREDITS – I Buy by Bike
Client: Brussel Mobiliteit/Bike for Brussels
Client contacts: Sofie Walschap, Marine Piret & Camille Thiry
Agency: mortierbrigade
Partner & CEO: Jens Mortier
Partner & Executive Creative Director: Joost Berends
Partner & Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Client Services Director: Catherine Hamers
Creatives: Frédéric Zouag & Nicolas Gaspart
Strategy: Jesse Donkor & Maaike De Wae
Account Director: Anneleen Vande Voorde
Account Manager: Hanne Polé
Account Executive: Emma Robberechts
Social Lead: Lisa Smets
Copywriter NL: Michiel Baeten
Designer: Yanis Berrewaerts
Cross Media Designer/DTP: Vito Latorrata
Motion Designer: Jelle Stroo
Videographer: Loïc Meulenberg
Production partner Bike Bags: E-Demonstrations
Partnerships: Westland Shopping & Docks Bruxsel
CityOne
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]