Brussels Airlines en TBWA openen boetiekhotel in de wolken

Crea / News

TBWA Brussels Airlines Brussels Airlines vernieuwt momenteel het Business Class-compartiment in alle toestellen die ingezet worden voor langeafstandsvluchten. Een traject waarbij niet over één nacht ijs is gegaan. Samen met het gerenommeerde Britse ontwerpbureau JPA Design werd het volledige interieur herdacht. Het resultaat geeft je als passagier het gevoel een kosmopolitisch boetiekhotel binnen te stappen. Met al het comfort en de persoonlijke service die daarbij horen. Zoals zetels die zich in slaapstand omtoveren tot je eigen cocon. Of een bar waar je zelf even de benen kunt strekken om een Belgisch biertje te gaan drinken.TBWA Brussels Airlines
Dat boetiekhotelgegeven was voor TBWA meteen het startpunt voor de communicatie rond de nieuwe businessclass. De stijl: poetry in motion. De boodschap: “a special place to stay”.  Een film belicht op oogstrelende wijze de voornaamste hoogtepunten die een passagier mag verwachten.TBWA Brussels Airlines TBWA Brussels AirlinesDe film wordt zowel in teaser als reveal-fase voornamelijk online ingezet. Poster en print-boodschappen sluiten er naadloos bij aan. In een tweede luik wordt het boetiekhotelgevoel getoetst aan de ervaring en visie van landgenoten die er uit hoofde van hun beroep veel over kunnen vertellen. Dat vormt de basis voor extra content filmpjes met o.a. Netsky, Thierry Theys, Assita Dembele en PieterJan Mattan.




Credits
Client : Brussels Airlines
Client contact : Tanguy Cartuyvels, Michel Moriaux, Fanny Homblé
Agency : TBWA
Art Director : Alexander Daems
Copywriter : Paul Van Hoevelen
FR Copywriter : Vincent Nivarlet
Creative Director : Jan Macken
Business Director : Geert Potargent
Account Manager : Lore Debulpaep
Production Company : Adult
Post-Production Agency : MAKE
Directors : The Apiary
Executive Producer : Tatiana Pierre
TV Producer : Cindy De Mooter
Editor : Enzo Piccinato
Sound engineer : Gwenn Nicolay
Post-Producer : Genevieve PaindaveineTBWA Brussels Airlines