Met een brutogroei van 1,3% ligt 2015 onder het groeipercentage van 2014 (1,7%) en 2013 (2,6%) voor wat betreft de bruto media-investeringen, zo meldt de UBA. Van herstel is in deze markt dus nog geen sprake. Investeringen in TV groeien met 8,8% ten opzichte van 2014 (+11,6% in het Noorden en 3,3%% in het Zuiden). Het medium versterkt hiermee zijn aandeel in de mediabestedingen van 38,6% in 2014 naar 41,3% in 2015, het hoogste percentage sinds 2004.

Bij de top 100 van adverteerders stelt de UBA de terugkeer vast van heel wat FMCG’ers en een groei bij nagenoeg alle retailers. De top 2 is voor het derde jaar op rij dezelfde gebleven: Procter & Gamble (+24,4% in 2015 tegenover -24,5% in 2014) en Unilever (+6,3% in 2015 tegenover -4,0% in 2014).
Ieder jaar publiceert UBA in haar jaarverslag een overzicht van de bruto media-investeringen in België, een handig document om relevante kerncijfers uit de sector snel op te zoeken...
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]