C&A Antwerpen pakt uit met Tik Tok-window

Crea / News / Retail

C&A viert dit weekend de heropening van zijn flagshipstore in Antwerpen. Om die extra in de verf te zetten pakt de retailer, in samenwerking met de Antwerpse bureaus Listenup en Friendship, uit met het allereerste Tik Tok-window in België. Daarin zie je verschillende influencers (Yannick Somers, Nathalie Vandenberg, Lotte Feyen en Liandra Sadzot) die razendsnel van outfit veranderen. Deze outfitchallenge, zoals dit soort filmpjes genoemd worden, is de populairste applicatie van het social medium platform Tik Tok.

Je ziet de influencers in sneltempo van outfit veranderen en hun favoriete looks van het seizoen tonen. Ook de consumenten kunnen deelnemen en in de paskamers dergelijke filmpjes opnemen. Met de hashtag #CA_styleswitch maak je zelfs kans om opgepikt te worden en eveneens op het levensgrote gsm-scherm in de etalage getoond te worden. Deze actie loopt nog tot en met maandag 2 november.

C&A gaat na een nieuw logo ook aan de slag met een nieuw winkelconcept. De flagshipstore op de Meir in Antwerpen heeft, in navolging van de winkel in het Zwitserse Zürich, nu ook een make-over gekregen. De winkelinrichting en lay-out veranderde volledig. De winkel telt 3400 m2, verspreid over 3 verdiepingen. Het winkelconcept ligt nu meer in lijn met de nieuwe en strakkere huisstijl van het modemerk, zoals die eind augustus werd voorgesteld. Met de slogan “Wear the Change” wil C&A inzetten op een meer duurzaam imago, terwijl het nieuwe logo direct, zelfverzekerd en ongecompliceerd moet overkomen.

Die elementen komen nu ook terug in de vernieuwde winkel, want C&A wil er shoppers een “duidelijke en stressvrije winkelervaring” bezorgen. Het duurzame aspect is bovendien terug te vinden in moswanden en planten op de winkelvloer, die bijdragen aan een ontspannen sfeer. Op de muren is nog meer uitleg over de duurzame initiatieven van de retailer te lezen. En de verschillende levensgrote videowalls brengen de collectie pas echt tot leven.