C&A: BEST RETAIL FASHION BRAND
Sinds 17 maart weten we welke merken in 2019 de harten en de portemonnee van de Belgen hebben veroverd. In de categorie "Best Retail Fashion Brand” van Best Brands 2020 is dat C&A. Serviceplan, het bureau achter Best Brands, vertelt ons waarom het merk een verdiende winnaar is.
Naast het winnen van de Best Retail Fashion Brand award, komt C&A ook terecht in de top tien van Best Product Brands met een Best Product Score van 69,54. Binnen de categorie Retail Fashion scoort C&A het hoogst op cross-sellingpotentieel en staat het op de eerste plaats voor zowel Share of Market als Share of Soul. Als een van de grootste netwerken in de kledingindustrie is C&A international aanwezig. In het afgelopen decennium is de wereld steeds digitaler geworden en het merk heeft die evolutie zeker niet geschuwd. Nu de hele winkel online beschikbaar is, kunnen de klanten van C&A bijvoorbeeld een kledingstuk dat ze niet in de perfecte maat vinden via een barcodescan op de app van de winkel bestellen en soms nog dezelfde dag laten bezorgen. Sommige winkels hebben daarvoor zelfs tablets ter beschikking van de klant gesteld in de paskamers. De huidige generatie gaat steeds meer online en C&A heeft begrepen dat het in dezelfde richting moet evolueren.
Een ander voorbeeld van deze digitalisering zijn de partnerschappen tussen het merk en influencers die de winkel op Facebook en Instagram vertegenwoordigen, waardoor een meer persoonlijke en authentieke manier van communiceren met het publiek ontstaat. Tegenwoordig investeert het merk een groter deel van zijn budget in digitale technologie om tegemoet te komen aan de wensen en gewoontes van de klant. Om de winkelervaring van de klant nog makkelijker te maken, is de winkel in sommige landen begonnen met de verkoop van cosmetische artikelen. C&A biedt zo een one-stop-shop aan waar de klant de winkel kan verlaten met een volledige outfit van kledij en schoenen tot accessoires, make-up en parfumerie. Mode en schoonheid gaan immers altijd hand in hand.
Om de concurrentie op de markt bij te blijven, volgt het merk voortdurend de veranderingen in de gewoontes van de consument en volgt het de digitale trends die op alle processen van toepassing zijn, voornamelijk op de beleving van de consument. Een van de doelstellingen van het merk is om de winkelervaring steeds flexibeler en completer te maken, zodat hun klanten alles op één plek kunnen vinden. Die combinatie van fysieke en digitale ervaringen op één plaats is in de huidige winkelwereld een must geworden en C&A begrijpt dat perfect. Door het aanbieden van hoogwaardige producten en diensten kan het merk zijn positie in de modewinkelmarkt moeiteloos vasthouden en een duurzame band met zijn klanten opbouwen
OVER BEST BRANDS
Serviceplan en GfK delen dezelfde passie: het bouwen van sterke merken. Merken die zowel economisch als emotioneel presteren. Een onderzoek onder 5.000 consumenten, waarbij we 350 merken uit 21 verschillende bedrijfssectoren analyseerden, leidde tot een ranglijst met de Best Brands. Met een studie van de emotionele en sociale relaties die consumenten ontwikkelen met uw merk en met de concurrentie, kan uw merk de KPI's van bestaande klanten verhogen, het consumentengedrag beter begrijpen, de klantenwerving en -retentie verhogen en het toekomstige succes vormgeven.
Benieuwd naar de resultaten van uw merk? Aarzel dan niet om contact op te nemen via info@bestbrands.be.